ابعاد رول ایزوگام | یک رول ایزوگام چند متر است؟


قیمت ایزوگام

ایزوگام‌ها معمولا به صورت رول شده پس از تولید به بازار عرضه شده که این رول‌ها دارای اندازه‌های مشخصی هستند. ابعاد رول ایزوگام یک عدد مشخص است که به عنوان یک استاندارد شناخته می‌شود و باید در تمام نمونه‌های ایزوگام رعایت شود. از آنجایی که ایزوگام دارای تاریخ مصرف است پس باید توجه داشته باشید که به مقدار مورد نیاز بنا به متراژ سطح خود خریداری کنید تا در هزینه‌های خود صرفه جویی کرده باشید. علاوه بر این برای ترمیم‌های جزئی ایزوگام نیاز نیست که یک رول 10 متری خریداری کنید زیرا صرفه‌ی اقتصادی نداشته و بهتر است که در این زمینه صرفه جویی کنید. در ادامه‌ی مطلب به بررسی مشخصات ایزوگام از جمله ابعاد رول ایزوگام خواهیم پرداخت.

ابعاد رول ایزوگام چقدر است؟

ابعاد رول ایزوگام
ابعاد رول ایزوگام

رول‌های ایزوگام معمولا در ابعاد 10*1 متری تولید و در بازار عرضه می‌شوند. با این وجود برخی از تولید کنندگان به منظور مصارف لکه گیری خانگی، ایزوگام را در ابعاد کوچک تری نیز تولید می‌کنند که این اندازه می‌تواند در 7 یا 5 متر نیز تولید شود.

وزن رول 10 متری ایزوگام چقدر است؟

هر رول 10 متری ایزوگام اگر به صورت استاندارد تولید شده باشد حدود 42 کیلوگرم است. با این حساب ایزوگام‌هایی با طول کمتر از 10 متر، دارای وزن کمتری نیز خواهند بود. نکته‌ی دیگرد درمورد وزن ایزوگام نسبت به ابعاد رول ایزوگام، تک لایه یا دو لایه بودن آن و همچنین فویل استفاده شده در آن است. بسته به مقدار ضخامتی که ایزوگام دارد، وزن آن نیز متغییر خواهد بود.

عرض ایزوگام در ابعاد رول ایزوگام

زمانی که می‌گوییم هر رول ایزوگام چند متر است بدون توجه به طول آن، در عرض 1 متر تولید می‌شوند. به دلیل ساختار ماشین آلات تولید ایزوگام، معمولا تولید ایزوگام در عرض‌های گوناگون کمتر یا بیشتر امکان پذیر نیست و به عبارت دیگر عرض ایزوگام عددی ثابت خواهد بود. به طور کلی عرض استاندارد ایزوگام و در نتیجه مشخصات استاندارد آن می‌تواند از فشار اضافی بر روی سازی جلوگیری کند.

رول‌های کوچک تر ایزوگام نسبت به ابعاد رول ایزوگام استاندارد

رول‌های ایزوگام معمولا در اندازه‌های استانداردی تولید می‌شوند، اما در برخی موارد به مقدار کمتری ایزوگام نیاز است. به عنوان مثال در زمان ترمیم یا لکه گیری ایزوگام که به متراژ 10 متری ایزوگام نیازی نیست، ایزوگام در ابعاد کوچکتری توسط برخی از شرکت‌ها تولید و در بازار عرضه می‌شوند. بسته به نیاز این محصولات در رول‌های کوچکتری تولید می‌شوند که شما می‌توانید این رول‌های کوچکتری خریداری کنید و بخش کوچک موردنظر خود را تهیه کنید. کار تشخیص مقدار مورد نیاز برای کار ترمیم را به موسسات دارای تجربه در این زمینه بسپارید.

نحوه محاسبه مقدار ایزوگام مورد نیاز

نحوه محاسبه مقدار ایزوگام مورد نیاز
نحوه محاسبه مقدار ایزوگام مورد نیاز

مقدار ایزوگام مورد نیاز دقیقا برابر سطح مورد نظر نیست. زیرا نصب ایزوگام باید به گونه‌ای انجام شود که آب از آن عبور نکند، برای این کار لازم است که چند سانتی متر از ایزوگام‌هایی که در کنار هم نصب شده‌اند، روی هم همپوشانی داشته باشند و مقداری از لایه روی لایه‌ی کناری قرار بگیرد. علاوه بر این باید مقداری از ایزوگام لبه‌های پشت بام را نیز پوشش دهند تا آب به زیر آن نفوذ نکند. با توجه به این مسئله ابعاد رول ایزوگام مصرفی تقریبا 20 درصد باید بیشتر از مساحت سطح مورد نظر باشد. در نتیجه قیمت ایزوگام برای پشت بام حدود 20 درصد بیشتر مقدار ایزوگام مصرفی واقعی برای ایزوگام خواهد شد.

خرید استاندارد ابعاد رول ایزوگام

در زمان خرید ایزوگام حتما قبل از آن به متراژ مورد نیاز خود توجه داشته باشید تا به اندازه‌ای که نیاز دارید از این محصول خریداری کنید و هزینه‌ی اضافی به وجود نیاید. علاوه بر خرید ایزوگام، شما به مواد و تجهیزات دیگری مانند قیر، پرایمر و چسب ایزوگام  نیز برای نصب ایزوگام نیاز دارید که می‌تواند به هزینه‌های شما بیافزاید.

قیمت یک رول ایزوگام بدون نصب

قیمت یک رول ایزوگام
قیمت یک رول ایزوگام

در کارخانه‌های گوناگون پس از انجام مراحل تولید و آزمایش‌ها و تایید مشخصات رول ایزوگام، قیمت نهایی این محصول مشخص می‌شود. عوامل گوناگونی در این مورد تاثیر گذار است که عبارتند از: متراژ سطح مورد نظر و نیاز به هر چند رول ایزوگام، ضخامت، کیفیت ایزوگام، نوع مواد اولیه به کار رفته در آن، نوع قیر و نوسانات قیمت مواد اولیه. همانطور که می‌دانید قیمت ایزوگامی که خریداری می‌کنید با قیمت تمام شده‌ی ایزوگام به همراه نصب آن تفاوت دارد و به طبع هزینه‌ی ایزوگام با نصب آن بیشتر خواهد بود.

برخی دیگر از ویژگی‌ها ایزوگام

وزن هر رول حدود 40 تا 41 کیلو گرم
ابعاد رول ایزوگام  10*1
ضخامت از 2 تا 4 میلی متر که استاندارد آن 4 میلی متر است
مقاومت کششی طولی بین 50 الی 60 کیلو گرم بر 50 سانتی متر
مقاومت کششی عرضی بین 30 الی 35 کیلوگرم بر 50 سانتی متر
جذب آب  1 درصد
انعطاف پذیری در سرما تا دمای 10- درجعه سانتی گراد
مقاومت در برابر پارگی طولی 9 الی 10 کیلوگرم نیرو
مقاومت در برابر پارگی عرضی 4 الی 5 کیلوگرم نیرو
میزان انعطاف پذیری تا دمای 10 الی 13 درجه

کلام پایانی

ما در این مقاله نهایت تلاش خود را کردیم تا نکات مربوط به ابعاد روی ایزوگام را برای شما گفته باشیم. همانطور که گفته شد، ابعاد رول ایزوگام یک اندازه‌ی مشخص دارد که در مواقع اضطراری آن‌ها را در ابعاد کوچک تری نیز تولید می‌کنند. به عنوان نمونه می‌توانید اندازه‌های کوچک تر ایزوگام را زمانی که ایزوگام شما نیاز به ترمیم و لکه گیری دارد، خریداری کنید. شما با این کار از هزینه‌ی اضافی برای خرید رول‌های ایزوگام جلوگیری می‌کنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *