بهترین کارخانه سیمان سفید در ایران کدام است؟

در حال حاضر حدود 10 کارخانه سیمان در ایران مشغول به تولید سیمان سفید هستند که همگی برای تولید محصولات خود از استانداردهای داخلی و بعضا بین‌المللی پیروی می‌کنند. در این مقاله قصد داریم چند تا از این کارخانه‌ها را به شما معرفی کنیم و بگوییم که بهترین کارخانه سیمان سفید در ایران کدام است.

بهترین کارخانه سیمان سفید کدام است؟

با این که سیمان سفید و سیمان خاکستری هر دو ماهیتا سیمان به‌شمار می‌روند، اما تفاوت‌های جزیی در ویژگی‌ها و مواد اولیه‌ی آن‌ها باعث شده که روند تولید آن‌ها از یکدیگر مجزا باشد و در نتیجه تمامی کارخانجات سیمان نمی‌توانند آن را تولید کنند. در حال حاضر حدود 10 کارخانه سیمان در ایران هستند که سیمان سفید تولید می‌کنند و لیست بهترین کارخانه سیمان سفید به شرح زیر است:

سیمان سفید ساوه

سیمان سفید ساوه
سیمان سفید ساوه

سیمان سفید ساوه را می‌توان بهترین کارخانه سیمان سفید در مرکز کشور دانست. این کارخانه در سال 1367 در ساوه تاسیس شد و امروزه با ظرفیت تولید 1000 تن سیمان سفید در روز به یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های سیمان سفید تبدیل شده است. 

این کارخانه سیمان‌های خود را در دو دسته سیمان سفید داخلی و سیمان سفید خارجی تولید می‌کند. که سیمان سفید داخلی آن شامل سیمان سفید پرتلند و سیمان سفید بنایی می‌شود؛ و سیمان سفید صادراتی آن بالاترین درجه سفیدی را دارد و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. شما می‌توایند برای خرید سیمان ساوه به سیوان لند مراجعه کنید.

سیمان سفید لارستان

سیمان سفید لارستان
سیمان سفید لارستان

کارخانه سیمان لارستان فعالیت خود را در سال 1385 با تولید سیمان خاکستری آغاز کرد. اما در سال 1391، این کارخانه با ایجاد تغییراتی در خط تولید خود، به تولید سیمان سفید پرداخت. این کارخانه علاوه بر خود سیمان سفید، کلینکر سیمان سفید را هم تولید و عرضه می‌کند. محصولات کارخانه سیمان سفید لارستان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد و هم در بازارهای داخلی و هم بازارهای خارجی عرضه می‌شوند.

حتما بخوانید:  آشنایی با انواع روان کننده بتن و کاربرد و ویژگی هرکدام

سیمان سفید نی ریز

سیمان سفید نی ریز
سیمان سفید نی ریز

مورد بعدی در لیست بهترین کارخانه سیمان سفید، کارخانه سیمان سفید نی ریز می‌باشد. این کارخانه در استان فارس واقع شده است و در سال 1375 به بهره‌برداری رسیده است. سهامدار عمده شرکت سیمان سفید نی ریز، شرکت سیمان فارس و خوزستان می‌باشد که خود جزو بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید سیمان در کشور به‌شمار می‌رود. شرکت سیمان سفید نی ری در حال حاضر منحصرا سیمان سفید تولید می‌کند و ظرفیت تولید 500 تن سیمان در روز را دارد.

سیمان سفید تهران

سیمان سفید تهران
سیمان سفید تهران

کارخانه سیمان تهران یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌های تولید سیمان در کشور به شمار می‌رود که سیمان خاکستری آن جزو باکیفیت‌ترین سیمان‌ها است و شما می‌توانید برای خرید سیمان تهران با بهترین قیمت و همراه فاکتور رسمی، به سیوان لند مراجعه کنید. با این که خود شرکت سیمان تهران قدمت زیادی دارد، اما تولید سیمان سفید در این شرکت از سال 1401 آغاز شد. که کارخانه سیمان سفید تهران از روش تر برای تولید استفاده و از استاندارد ملی INSO-2931 پیروی می‌کند.

سیمان سفید کرمان

سیمان سفید کرمان
سیمان سفید کرمان

مورد بعد به عنوان بهترین کارخانه سیمان سفید را می‌توان کارخانه سیمان سفید کرمان دانست. این کارخانه در کنار تولید دیگر انواع سیمان پرتلند، سیمان سفید پرتلند هم تولید می‌کند. سیمان سفید کرمان معمولا در کلاس 525 تولید می‌شود و از مقاومت 28 روزه بالایی برخوردار می‌باشد.

سیمان سفید بنوید

سیمان سفید بنوید
سیمان سفید بنوید

کارخانه سیمان سفید بنوید، در شهرستان نایین استان اصفهان است که با بهره‌گیری از سنگ آهک‌های مرغوب آن منطقه، اقدام به تولید سیمان سفید باکیفیت می‌کند. شرکت سیمان بنوید در تولید سیمان سفید خود از استانداردهای ملی و بین‌المللی پیروی می‌کند و سیمان سفیدی با سفیدی 90% تولید می‌کند و جزو بهترین کارخانه های سیمان سفید در ایران است.

حتما بخوانید:  آشنایی با تولید بلوک هبلکس: مواد اولیه و مراحل تولید

سیمان سفید ارومیه

سیمان سفید ارومیه
سیمان سفید ارومیه

کارخانه سیمان سفید ارومیه در سال 1379 به بهره‌برداری رسید و ظرفیت تولید آن ماهانه 14400 تن کلینک رو 15000 تن سیمان سفید می‌باشد. این شرکت موفق شده با میزان صادرات سیمان سفیدی که به کشورهای دیگر انجام می‌دهد، لقب برترین صادر کننده استان را به خود اختصاص دهد.

سیمان سفید شمال

سیمان سفید شمال
سیمان سفید شمال

شرکت سیمان شمال در سال 1334 فعالیت خود را آغاز کرد و ابتدا تنها سیمان خاکستری تولید می‌کرد. در سال 1342 با تغییراتی که در این شرکت روی داد، خط تولید آن به تولید سیمان سفید تبدیل شد. شرکت سیمان سفید شمال هم اکنون سه خط تولید فعال دارد و که سیمان سفید و سیمان خاکستری تولید می‌کنند. ظرفیت تولید سیمان سفید شما 260 تن در روز می‌باشد.

سیمان سفید شرق

سیمان سفید شرق
سیمان سفید شرق

شرکت سیمان شرق در سال 1390 تاسیس شد و فعالیت آن هم مربوط به تولید سیمان سفید می‌شود و هم سیمان خاکستری. این شرکت با ظرفیت تولید 2 میلیون تن سیمان خاکستری و 339 هزار تن سیمان سفید در سال، بزرگترین و بهترین کارخانه سیمان سفید در شرق کشور است. میزان سفیدی این سیمان بالای 91% است و جزو باکیفیت‌ترین سیمان‌ها محسوب می‌شود.

جمع‌بندی

در این مقاله به معرفی بهترین کارخانه سیمان سفید در ایران پرداختیم و آن‌ها را معرفی کردیم. که شامل سیمان سفید ساوه، سیمان سفید لار، سیمان سفید نی ریز، سیمان سفید تهران،‌ سیمان سفید کرمان، سیمان سفید بنوید، سیمان سفید ارومیه و سیمان سفید شمال می‌باشند.

به این نوشته امتیاز دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *