آیا ایزوگام روی سیمان خیس قابل اجرا می باشد؟ | بررسی ایزوگام روی سیمان


قیمت ایزوگام

در این بخش می‌خواهیم در مورد اجرای ایزوگام روی سیمان خیس صحبت کنیم که کار آسانی هم نیست. به همین دلیل بهتر است که یک سری نکات خاص درمورد اجرای ایزوگام روی سیمان خیس را بدانید. البته در این مقاله قصد داریم درمورد کاری صحبت کنیم که تا حد امکان باید از انجام آن خودداری کنید، اما به هر حال گاهی ممکن است که چاره‌ای جز این کار نباشد. پس سیوان لند در این مقاله قصد دارد که نکات قابل توجه درمورد عایق کاری روی سیمان خیس را مورد بررسی قرار دهد تا بتوانید به نحو احسن این کار را انجام دهید.

اجرای ایزوگام روی سیمان خیس

اجرای ایزوگام روی ایزوگام
اجرای ایزوگام روی ایزوگام

اجرای ایزوگام روی سیمان خیس کار دشواری است و اکثر مواقع توصیه نمی‌شود. قطعا می‌دانید که یکی از مهم ترین نکاتی که قبل از اجرای ایزوگام باید آن را رعایت کنید، خشک بودن سطحی است که قرار است ایزوگام روی آن نصب شود. البته نبود گرو غبار روی سطح مورد نظر نیز نکته‌ی قابل توجهی است که باید به آن دقت کنید. پس بهتر است به این نکات توجه کنید تا حداق بتوانید این غیر ممکن را به نحوی ممکن کنید. اما به یاد داشته باشید که یاز هم این کار توصیه نمی‌شود و بهتر است که از نصب ایزوگام روی سیمان یا هر سطح خیس دیگری جلوگیری کنید.
در مقالات قبلی سیوان لند درمورد اجرای ایزوگام روی سطوح گوناگون از جمله ایزوگام دیوار، استخر، حمام و ایزوگام سرویس بهداشتی و … صحبت کردیم و اکنون می‌خواهیم ایزوگام روی سیمان خیس را برای شما در نظر داشته باشیم. پس قبل از اینکه به سراغ اجرای ایزوگام روی سیمان خیس برویم، درمورد مشکلات آن صحبت خواهیم کرد تا بدانید که چرا این کار را توصیه نمی‌کنیم.
در سطوح تر، حتی ایزوگام‌های شناخته شده‌ای مانند ایزوگام دلیجان نیز دچار مشکل می‌شود و با وجود مقرون به صرفه بودن قیمت ایزوگام دلیجان، نسبت به کیفیت آن، اما باز هم ضررهایی به شما متحمل خواهد شد.  درمورد شیوه نصب ایزوگام روی سیمان خیس باتید بگوییم که، رطوبت موجود در سیمان سبب می‌شود که سرعت کار پایین بیاید و ایزوگام آن طور که می‌خواهیم به سطح مورد نظر نچسبد.
برای حل این مشکل شما باید شعله‌ای در دسترس داشته باشید تا بتوانید سیطح زیرین ایزوگام را که سیمانی است با آن گرم کرده و پس از نرم شدن ایزوگام را روی آن بیندازید ومجدد باید روی ایزوگام را کمی حرار دهید.
نکته‌ی قابل توجه این است که باید بعد از انجام عملیات نصب، حدود 5 الی 10 دقیقه به هیچ وجه روی آن راه نروید، زیرا این کار سبب به جا ماندن رد پای شما روی ایزوگام و در نتیجه نازک شدن آن در همان قسمت می‌شود.
این امر می‌تواند احتمال نفوذ آب به سطح زیرین ایزوگام را افزایش دهد و آب بتواند به راحتی به عمق عایق کاری راه بیابد.

حتما بخوانید:  بررسی کامل معایب چسب کاشی و سرامیک

با اجرای ایزوگام روی سیمان خیس چه مشکلاتی ممکن است پیش بیاید؟

نصب درست و اصولی ایزوگام نیازمند رعایت چند نکته است که باید حتما رعایت شوند. یکی از شرایط لازم برای نصب ایزوگام این است که باید سطح مورد نظر را به طور کامل خشک کنید، زیرا وجود رطوبت در زیر ایزوگام می‌تواند معایب و مشکلاتی را به وجود بیاورد که در برخی موارد قابل حل کردن نیست و نمی‌توان به راحتی از کنار آن عبور کرد. انجام این کار می‌تواند هزینه‌های اضافی را در آینده به شما متحمل کند و مشکلاتی را به وجود بیاورد که نتوان از ایزوگام به شکل صحیح استفاده کرد. برخی از این مشکلات عبارتند از:

  • اجرای ایزوگام روی سیمان خیس سبب می‌شود تا ایزوگام چسبندگی کافی نداشته باشد و این امر سبب می‌شود تا ایزوگام به راحتی از سطح جدا شود.
  • خیس بودن ایزوگام باعث می‌شود تا دمای سطح کم شده و قیر ایزوگام آن طور که باید، شکل نگیرد و پیش از شکل گیری، سرد شده و کارایی لازم را نداشته باشد.
  • آب و رطوبت موجود در سیمان می‌تواند بخار شده و سبب طبله شدن ایزوگام شود و بخش‌هایی از آن را از سطح جدا کند.

چه موقع می‌توان ایزوگام را روی سیمان خیس اجرا کرد؟

چه موقع می‌توان ایزوگام را روی سیمان خیس اجرا کرد؟
چه موقع می‌توان ایزوگام را روی سیمان خیس اجرا کرد؟

اگرچه این کار به هیچ وجه توصیه نمی‌شود و باید برای نصب ایزوگام حتما زیر آن کاملا خشک باشد، اما غیر ممکن نیست. شاید بتوانید با اعمال حرارت و صرف انرژی بیشتر این کار را انجام دهید. اما همین موضوع هم می‌تواند سبب هدر رفتن منابع و انرژی شود و هم هزینه‌هایی را در آینده به شما متحمل کند. به همین دلیل است که شما را از انجام این کار باز می‌داریم. اما در صورت اینکه تصمیم به انجام این کار گرفتید باید بگوییم که اجرای آن هیچ تفاوتی با اجرای ایزوگام روی سیمان خشک ندارد و تنها مجبورید که انرژی بیشتری صرف انجام این کار کنید.

حتما بخوانید:  نحوه محاسبه تعداد بلوک در هر متر مربع سقف و دیوار

برآورد هزینه‌ی اجرای ایزوگام روی سیمان خیس

به طور کلی شما برای نصب ایزوگام به یک سری ابزار و وسایل نیاز دارید که خود به هزینه‌هایی که باید بکنید می‌افزاید. برخی از عوامل تاثیر گذار بر هزینه‌های نصب ایزوگام عبارتند از:

  • هزینه‌های مربوط به تامین متریال و مواد اولیه موردنظر بسته به کیفیت آن‌ها
  • هزینه‌ی حمل و نقل به محل عایق کاری
  • دستمزد کارگران و نصاب ایزوگام
  • هزینه‌ی گاز کپسول مایع
  • نوع برند تولید کننده‌ی ایزوگام

اما شما برای نصب ایزوگام روی سیمان خیس به مقدار انرژی بیشتری نیاز دارید که سبب افزایش هزینه‌های شما در این کار خواهد شد.

آیا برعکس این قضیه نیز امکان پذیر است؟

اجرای ایزوگام روی سیمان خیس
اجرای ایزوگام روی سیمان خیس

در اینجا می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا می شود روی ایزوگام سیمان کرد؟ در پاسخ باید بگوییم که بله. این کار جهت استحکام هرچه بیشتر ایزوگام انجام می‌شود. در مرحله‌ی اول سیمان کاری روی ایزوگام ابتدا باید سطح ایزوگام را بررسی کنید تا متوجه شوید که آیا ایزوگام تحمل سیمان کاری را دارد یا نه؟ اگر سطح ایزوگام برای این کار مناسب نباشد باید با پرایمر ایزوگام، مقاومت لازم را ایجاد کنید.
در مرحله‌ی بعد حتما از تور پلیمری استفاده کنید زیرا سیمان خاصیتی دارد که می‌تواند پس از خشک شدن، روی ایزوگام جا به جا شود. اما شما با استفاده از توری پلیمری می‌توانید تا حد زیادی از این امر جلوگیری کنید. توری مرغی هم می‌تواند جایگزین توری پلیمری شود.

کلام پایانی

در آخر باید بگوییم که ایزوگام روی سیمان خیس، اشتباه ترین کاری است که می‌توانید در عایق سازی ساختمان خود انجام دهید و حد الامکان از این کار بپرهیزید. ما در این مقاله تمام سعی خود را کردیم تا شما را از انجام این کار منصرف کنیم تا از هزینه‌های اضافی که در آینده به شما تحمیل خواهد شد، جلوگیری شود. به هرحال اگر به دنبال خرید ایزوگام برای عایق کاری ساختمان خود هستید، برای این که بدانید یک رول ایزوگام چند متر است و چه قیمتی دارد؟ می‌توانید به سیوان لند مراجعه و خرید خود را به صورت اینترنتی انجام دهید.

به این نوشته امتیاز دهید !
پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرای ایزوگام روی ایزوگام
آخرین مطالب
پیمایش به بالا