چگونه چراغ مگنتیک مورد نیاز خود را انتخاب و خرید کنیم؟

چراغ مگنتیک یا سیستم مولتی ترک نوعی سیستم روشنایی انعطاف‌پذیر و ترکیبی از انواع چراغ مگنتی و ریل است. چراغ مگنتی قابل اجرا به صورت توکار، روکار و  حتی آویز می‌باشد. منابع نوری استفاده شده در سیستم مولتی ترک شامل انواع چراغ مگنتیک خطی، چراغ نقطه‌ای، چراغ دکوراتیو و دیگر انواع نورها برای تامین نور اصلی محیط می‌باشند. این منابع نوری در هر زمان و بر اساس تغییر چیدمان قابل تعویض و جابه‌جایی هستند که در مقاله توضیحات کاملی در این خصوص ارائه خواهد شد.

چراغ مگنتیک

چراغ مگنتیک یک سیستم نورپردازی با مسیر مغناطیسی جدید برای فضاهای مدرن است

چراغ مگنتیک یک سیستم نورپردازی با مسیر مغناطیسی جدید برای فضاهای مدرن است که می‌تواند به سبک‌های مختلف عمودی و افقی روی دیوارها و سقف‌ها طراحی و اجرا کرد؛ ضمن اینکه استفاده از ایده‌های خلاقانه نورپردازی مغناطیسی زیباسازی فضا را دو چندان می‌کند. در عین حال روش نصب سریع و جلوه تزئینی چراغ مگنتیک را به اولین انتخاب برای نورپردازی مدرن تبدیل کرده است.

سیستم روشنایی مگنتیک نیاز معماران به منابع نوری جدید در فضاهای داخلی کاملا بر طرف می‌کند. در هر زمان می‌توان بدون محدودیت به این سیستم چراغ مگنتیک با طراحی و مدل‌‌های متفاوت اضافه نمود.

چگونه چراغ مگنتیک مورد نیاز خود را انتخاب کنیم؟

شکل مربع چراغ مگنتیک شکل U چراغ مگنتیک شکل L چراغ مگنتیک شکل I چراغ مگنتیک

برای انتخاب بهترین سیستم روشنایی مسیر مغناطیسی و یا چراغ مگنتیک مورد نیاز خود باید دقت کنید به راحتی نصب شود. با اکثر چراغ‌های موجود در بازار سازگار باشد و از لوازم جانبی استاندارد مشابه با سایر سیستم‌های روشنایی استفاده کند. به طور کلی 4 شکل طراحی برای کل سیستم روشنایی وجود دارد هر کدام کاربرد منحصر به فردی دارند که مناسب با محیط می‌توانید انتخاب و خریداری کنید. به طور مثال برای چراغ مگنتیک‌های قابل استفاده در خانه و محیط مسکونی:

  • شکل مربع چراغ مگنتیک: مناسب برای تمامی اتاق‌ها
  • شکل U چراغ مگنتیک: عمدتا مناسب اتاق پذیرایی.
  • شکل L چراغ مگنتیک: مناسب برای استفاده در راهروها، اتاق نشیمن
  • شکل I چراغ مگنتیک: مناسب اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری، اتاق آشپزخانه.

این سیستم روشنایی ریلی مغناطیسی تشکیل شده از چراغ‌های ال ای دی است که با تکنولوژی مگنت(مغناطیس) طراحی و اجرا شده‌اند. نحوه کاربرد و نصب این چراغ‌ها بدین صورت است که شما می‌توانید منابع نور و ریل‌های سیستم روشنایی را به وسیله  خاصیت مگنت به یکدیگر متصل نگه دارید.

انواع محصولات روشنایی مگنتیک

چراغ ال ای دی خطی مگنتیک چراغ پروژکتوری مگنتیک چراغ نورافکن مگنتیک

به طور کلی انواع مختلفی چراغ مگنتیک در بازار موجود است که شامل نورافکن‌ها، چراغ‌های مشبک، لامپ آویز و لامپ‌های ریلی است که کاربرد گسترده‌ای دارند. این سیستم روشنایی مغناطیسی نورپردازی تاکیدی، تزیینی و کاربردی و چه برای برجسته کردن نمای ساختمان‌ها یا اشیاء داخل ساختمان استفاده می‌شود. اما به طور کلی برای تامین روشنایی اولیه می‌توانید با توجه به نیاز خود از انواع چراغ مگنتیک بهره ببرید و از سایت سیوان لند خریداری کنید.

  • چراغ ریلی مگنتیک
  • چراغ آویز مگنتیک
  • چراغ ال ای دی خطی مگنتیک
  • چراغ پروژکتوری مگنتیک
  • چراغ نورافکن مگنتیک

انواع چراغ مگنتیک

چراغ مگنتیک آویز دکوراتیو

چراغ مگنتیک آویز دکوراتیو

چراغ های مگنتی آویز تولید شده توسط قطعات اروپایی در طرح ها و رنگ های مختلف و با توجه به نوع معماری و کاربری مورد نظر قابل نصب در سیستم مولتی ترک می باشند. چراغ سیلوا و چراغ مونیکو با طراحی مینیمال و ظریف بصورت آویز و به منظور نورپردازی دکوراتیو توسط صنایع روشنایی نورانه تولید می گردد.

چراغ مگنتیک خطی

چراغ مگنتیک خطی

انواع منابع نوری به صورت خطی جهت تامین نور اصی فضا با توجه به نوع معماری و کاربری مورد نظر قابل نصب در سیستم مولتی ترک می باشد. از این میان می توان چراغ مگنتی خطی مدل ورونا، چراغ دارک لایت لنزا، چراغ های زاویه پذیر، و چراغ تیوب را نام برد.

چراغ زاویه پذیر

چراغ زاویه پذیر

چراغ ریلی مگنتی با طراحی زاویه پذیر (فکی) جهت تامین نور اصی فضا با توجه به نوع معماری و کاربری مورد نظر قابل نصب در سیستم مولتی ترک می باشد. چراغ های ورونا فکی، و لنزا فکی در این دسته محصولات قرار دارند.

چراغ مگنتیک اسپات لایت

چراغ مگنتیک اسپات لایت

چراغ های اسپات لایت با نور متمرکز در ابعاد و رنگ های متنوع با توجه به نوع معماری و کاربری مورد نظر قابل نصب در سیستم مولتی ترک می باشند. ویژگی نورپردازی تاکیدی یا متمرکز به منظور هایلایت کردن اجسام می باشد و بیشتر در فروشگاه ها، گالری ها، موزه ها و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. چراغ های اسپات یونیک و سیلوا با طراحی ظریف و زیبا از این دسته محصولات هستند.

چراغ مگنتیک دکوراتیو

چراغ مگنتیک دکوراتیو

چراغ های دکوراتیو کاربرد فراوانی در فضای داخلی و طراحی روشنایی دارد و زیبایی خاصی به فضا می بخشند. انواع چراغ مگنتی ریلی به صورت دکوراتیو با طراحی ظریف و زیبا بصورت روکار و آویز با توجه به نوع کاربری قابل نصب در سیستم مولتی ترک می باشند. چراغ دکوراتیو مونیکو با زاویه چرخش 45 درجه و در رنگ های متنوع بصورت روکار و آویز و چراغ سیلندری آویز سیلوا در قطرهای مخلف توسط صنایع روشنایی نورانه تولید می شوند.

نصب چراغ مگنتیک به صورت توکار یا روکار چگونه انجام می‌شود؟

نصب چراغ مگنتیک به صورت توکار
نصب چراغ مگنتیک به صورت توکار

یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد چراغ مگنتیک یا مولتی ترک، نصب آن به شکل روکار و توکار است که البته نوع نصب به ریل مغناطیسی تعبیه شده در محل بستگی دارد. ریل‌های مغناطیسی در دو حالت توکار و روکار طراحی می‌شوند و این یعنی تنها در هر دو حالت می‌توانید از این چراغ‌ها استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که هنگام خرید سیستم نورپردازی این تنها انتخاب نیست؛ یعنی علاوه بر انتخاب شیوه نصب، نوع چراغ‌ها را نیز انتخاب کنید که در این خصوص انواعی از چراغ‌های خطی، نقطه‌ای، موضعی و آویز برای فروش در سایت سیوان‌لند وجود دارد.

نصب چراغ مگنتیک به صورت روکار
نصب چراغ مگنتیک به صورت روکار

با اتصال چراغ مگنتیک به ریل به صورت آهنربایی این امکان فراهم می‌شود که بتوان در هر زمان  به آسانی چراغ‌ها را جابه جا یا تعویض کرد. حتی منابع نوری جدید به سیستم اضافه نمود و نورپردازی مورد نظر خود را با ایده‌های خلاقانه تر اجرا نمود. این انعطاف پذیری در تغییر نور پردازی سبب می‌شود که بتوان از این سیستم در محیط با کاربری چند منظوره نیز استفاده نمود.

ریل‌های مگنتی روکار

ریل‌های مگنتی عموما از جنس آلومینیوم اکسترود در عرض 20 میلی‌متر تولید می‌شوند. تکنولوژی به کار رفته در این سیستم نیروی مغناطیسی است که در اتصال منابع نور به ریل‌ها کاربرد دارد. در بررسی ویژگی‌های ظاهری باید گفت پوشش ریل‌های چراغ مگنتیک از نوع الکترواستاتیک است که در رنگ مشکی مات انتخاب می‌شود. این ویژگی ریل‌های مگنتی در هر دو مدل روکار و توکار ثابت است. اما نصب ریل‌های روکار چراغ مگنتیک عموما در سطح دیوار یا سقف قرار گرفته و قابل رویت هستند. وجود شیار در قسمت‌های بالایی ریل‌ روکار امکان نصب تجهیزات بکسل را برای کاربر فراهم کرده بنابراین شما می‌توانید از این ریل‌ها در نصب چراغ‌های مگنتیک آویز نیز به راحتی استفاده کنید. 

توجه: امکان اتصال مستقیم و طراحی شیارهای مختلف روی ریل زاویه‌های متفاوتی را در نصب چراغ‌ها ایجاد می‌کند؛ بدین ترتیب محدودیتی در اتصال چراغ‌ها و استفاده از ریل‌های مگنتی روکار برای کاربر وجود ندارد.

ریل‌های مگنتی توکار

ریل‌های مگنتی توکار هم‌چون ریل های روکار در عرض 20 میلی‌متر، از جنس آلومینیوم اکسترود و با پوشش الکترواستاتیک در رنگ مشکی مات طراحی می‌شوند. تکنولوژی نصب و اتصالات این ریل‌ها بر اساس نیروی مغناطیسی بوده و به راحتی در هر محیط و مکانی می‌توانید در راه اندازی سیستم چراغ مگنتیک استفاده کنید. اما حتما توجه داشته باشید که این ریل‌ها در مدل تریملس طراحی شده و اغلب در طراحی سیستم روشنایی سقف‌های کاذب به کار برده می‌شوند. بدین صورت که ریل‌های مگنتی داخل سقف قرار گرفته و سپس منابع روشنایی را به آن متصل می‌کنید.

توجه: استفاده از ریل‌های مگنتی توکار هم‌چون ریل‌های روکار بدون محدودیت می‌باشد و شما می‌توانید از این ریل‌ها برای اتصالات مستقیم با زاویه‌های مختلف استفاده کنید.

نصب چراغ مگنتیک آویز

نصب چراغ مگنتیک آویز
نصب چراغ مگنتیک آویز

به طور کلی با وجود ریل‌های مغناطیسی توکار و روکار شما می‌توانید چراغ مگنتیک یا مولتی ترک را با کمک یکی از این ریل‌ها و با اشکال خاص در سیستم نورپردازی محیط استفاده کنید. این یعنی شما دو روش نصب برای اتصال چراغ مگنتیک دارید و تنها می‌توانید از چراغ‌های نقطه‌ای و خطی استفاده کنید.

اما پس تکلیف چراغ‌های آویز و موضعی چه می‌شود؟

همان‌طور که اشاره شد ریل‌های مگنتی روکار به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توان انواع تجهیزات بکسل را روی آن‌ها نصب کرد. بنابراین با استفاده از ریل‌های مغناطیسی روکار به راحتی می‌توانید  از چراغ‌های آویز و موضعی را نیز به روش مگنتیک در سیستم روشنایی خود بهرع ببرید. استفاده از چراغ‌های آویز در ساختمان‌هایی کاربرد دارد که طراحی سقف به شکل استاندارد انجام شده باشد. بنابراین در نصب چراغ مگنتیک آویز نیازی به شرایط و لوازم خاص ندارید بلکه تنها با رعایت دستورالعمل‌های ساختمان‌سازی می‌توانید راحت‌تر از قبل سیستم روشنایی مورد نظر خود را در محیط اجرا کنید.

کلام پایانی

به دلیل اینکه برندهای گوناگونی در دنیا مشغول تولیدچراغ‌ها مگنتیک در درجات کیفی مختلف هستند، ممکن است انتخاب برند مناسب در حین خرید برای کاربران کمی سخت باشد. ما برای خرید آنلاین انواع لامپ و چراغ و محصولات نورپردازی و روشنایی سیوان‌لند را معرفی می‌کنیم و ایمنی محصول را تضمین می‌کنیم. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت لامپ و چراغ به سایت مراجعه کنید. هم‌چنین می‌توانید با کارشناسان بخش فروش سیوان لند برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین خود در زمینه مصالح و تجهیزات ساختمان و یا سایر تاسیسات الکتریکی در تماس باشید.

به این نوشته امتیاز دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *