چسب کاشی ضد آب چیست؟ چه مزایا و کاربردهایی دارد؟


قیمت چسب ساختمانی

از چسب کاشی برای چسباندن کاشی و سرامیک کف و دیوار استفاده می‌کنند. این چسب‌ها در دو نوع پودری و خمیری تولید می‌شوند که چسب‌های کاشی پودری ذاتا مقاومت بالاتری در برابر نفوذ آب دارند و از آن‌ها برای چسباندن کاشی مکان‌هایی که در برابر رطوبت و آب قرار دارند استفاده می‌شود. اما برخی از چسب‌ها هستند که به طور به خصوص به عنوان چسب کاشی ضد آب شناخته می‌شوند که در این مقاله قصد پرداختن به آن‌ها را داریم.

چسب کاشی ضد آب چیست؟

قبلا در مقاله‌ای به توضیح کامل در مورد چسب‌ کاشی و سرامیک و انواع آن‌ها پرداخته‌ایم. همان‌طور که در آن مقاله بیان کردیم، چسب‌های کاشی در انواع مختلف و با ویژگی‌های متفاوتی تولید می‌شوند که هر کدام از آن‌ها برای استفاده در شرایط خاصی مناسب است. یکی از انواع این چسب‌ها، چسب کاشی ضد آب است. چسب کاشی ضد آب بر پایه‌ی سیمان است و در ترکیبات آن از لاتکس استفاده شده است.

چسب کاشی ضد آب
چسب کاشی ضد آب بر پایه‌ی سیمان است و در ترکیبات آن از لاتکس استفاده شده است.

از چسب های ضد آب می‌توان برای چسباندن کاشی، سرامیک، موزائیک و حتی سنگ‌های سبک در قسمت‌هایی از کار که در مجاورت آب یا رطوبت هستند، مثل حمام و استخرها، استفاده کرد.

کاربرد چسب کاشی ضد آب

اگر بخواهیم کاربردهای چسب کاشی ضد آب را به طور کامل توضیح دهیم، شامل موارد زیر می‌شود:

  • استفاده برای مکان‌هایی که در معرض رطوبت دائمی قرار دارند، مثل استخرها، حوضچه‌ها، حمام‌ها و آشپزخانه‌ها
  • نصب کاشی، سرامیک، سنگ‌های آهکی و گرانیت در فضاهای خارجی و داخلی ساختمان
  • قابلیت استفاده از آن چه بر روی سطوح خشک و چه بر روی سطوح مرطوب
  • استفاده برای نصب کاشی کف، دیوار، نما، بام و سنگ فرش
از چسب کاشی ضد آب برای چسباندن کاشی و سرامیک در مکان‌هایی مثل استخر و حمام که در معرض همیشگی آب و رطوبت قرار دارند استفاده می‌شود.
کاربرد چسب کاشی ضد آب

مزایای استفاده از چسب کاشی ضد آب چیست؟

  • مقاومت در برابر نفوذ آب
  • قابلیت استفاده از آن روی سطوح مختلف مثل مصالح معدنی، بتنی، چوبی، پنل‌های گچی و …
  • چسبندگی و مقاومت بالا
  • کفایت یک لایه‌ی نازک از آن برای چسباندن کاشی
  • مقاومت در برابر شرایط مختلف آب و هوایی
  • جلوگیری از نفوذ رطوبت به زیر کاشی و قارچ و کپک زدن زیر آن

جمع بندی

چسب‌های کاشی و سرامیک در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارد. برای شناسایی این چسب‌ها از یکدیگر، برای هر ویژگی علامت اختصاری مخصوصی در نظر گرفته شده است. یکی از این انواع چسب‌های کاشی و سرامیک، چسب کاشی ضد آب است. با این که چسب‌های کاشی پودری خود در برابر نفوذ آب مقاوم هستند، اما چسب کاشی ضد آب به طور به خصوص حاوی لاتکس است که این امر باعث می‌شود آب اصلا به آن نفوذ نکند. از چسب کاشی ضد آب می‌توان برای چسباندن کاشی و سرامیک در مکان‌هایی مثل استخر و حمام که در معرض همیشگی آب و رطوبت قرار دارند استفاده کرد. شما می‌توانید برای خرید چسب کاشی یا اطلاع از قیمت آن و سایر چسب‌های ساختمانی به سیوان لند مراجعه کنید. سیوان لند بازار آنلاین صنعت ساختمان است که انواع مصالح و تجهیزات ساختمانی را می‌توانید از آن خریداری کنید.

به این نوشته امتیاز دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *