چسب بتن پودری چیست؟ +بررسی نحوه استفاده و مزایا و ویژگی‌های آن


قیمت چسب ساختمانی

چسب بتن پودری به صورت ملات خشک هست که بر پایه‌ی سیمان و مواد شیمیایی ساخته شده. کاربرد پودر چسب بتن عموما برای آب بندی می‌باشد. در ادامه‌ی این مقاله با سیوان لند همراه باشید تا به طور مفصل به توضیح در مورد چسب بتن پودری بپردازیم. سیوان لند بازار آنلاین صنعت ساختمان است که شما می‌توانید انواع مصالح از جمله چسب‌های ساختمانی را به طور آنلاین از آن خریداری کنید. برای رفتن به صفحه لیست چسب‌ها و اطلاع از قیمت چسب بتن روی لینک کلیک کنید.

چسب بتن پودری چیست؟

چسب بتن پودری ملاتی خشک بر پایه‌ی سیمان و مواد شیمیایی می‌باشد مهم‌ترین خصوصیت آن، مقاومت بالا در برابر نفوذ آب می‌باشد.
چسب بتن پودری

چسب‌های بتن عمدتا به صورت مایع و در دو نوع اپوکسی و لاتکسی هستند. و زمانی که صحبت از چسب بتن می‌شود، منظور یکی از این دو نوع چسب است. اما وقتی می‌گویند چسب بتن پودری، منظور چسب کاشی پودری است. چسب بتن پودری یا چسب پودری بتن، یکی از انواع چسب‌های ساختمانی است که در کارهای کوچک و بزرگ می‌توان از آن بهره گرفت.
چسب بتن پودری ملاتی خشک بر پایه‌ی سیمان و مواد شیمیایی می‌باشد که یکی از مهم‌ترین خصوصیات آن، مقاومت بالا در برابر نفوذ آب می‌باشد. همین امر نیز باعث شده که از این چسب برای چسباندن کاشی و سرامیک در مکان‌هایی که در معرض رطوبت قرار دارند (مثل حمام، سرویس بهداشتی و کف آشپزخانه) استفاده شود.

نحوه استفاده از چسب بتن پودری چگونه است؟

همانطور که گفتیم و از نام آن هم پیداست، این چسب به صورت پودری می‌باشد. پس برای استفاده ابتدا باید آن را به صورت ملات درآورد. برای این کار، باید پودر چسب بتن را با نسبت مشخص با آب مخلوط کرد. دستورالعمل و نسبت ترکیب چسب پودری بتن با آب را می‌توان بر روی بسته‌بندی چسب مشاهده کرد. بعد از درست کردن ملات چسب، باید 5 تا 15 دقیقه به آن فرصت دهید تا به اصطلاح ملات قوام بیاید.

بعد از درست کردن ملات چسب، باید 5 تا 15 دقیقه به آن فرصت دهید تا به اصطلاح ملات قوام بیاید.
استفاده از چسب بتن پودری

برای کشیدن ملات چسب بتن پودری روی سطح، باید از ماله شیاردار مناسب استفاده کرد. نکته‌ای که وجود دارد این است که چسب بتن پودری را باید در هر مرحله تنها به مقداری آماده کنید که بتوانید آن را ظرف مدت یک ساعت استفاده کنید. چون ملات چسب بعد از این مدت شروع به خشک شدن کرده و خواص خود را از دست می‌دهد. دقت کنید که چسب خشک شده را نباید با اضافه کردن آب سعی در رقیق کردن آن کرد.

چقدر چسب بتن لازم دارم؟

این که مقدار چسب بتن مورد نیاز برای هر مترمربع چقدر می‌باشد، به ضخامت لایه‌ای از چسب که روی سطح می‌کشید بستگی دارد. اما در شرایط معمول، به طور میانگین برای هر مترمربع به 3 کیلوگرم چسب احتیاج است.

چسب بتن پودری چه مزایایی دارد؟

  • استحکام چسب پودری بتن بسیار بالا است.
  • اجرای چسب پودری آسان می‌باشد و می‌توان آن را با سرعت بیشتری اجرا کرد.
  • چسب بتن پودری از مقاومت خمشی و کششی مناسبی برخوردار است.
  • وزن چسب پودری بسیار کم است و آن‌چنان باعث افزایش وزن مرده ساختمان نمی‌شود.
  • این چسب دارای خاصیت آب‌بند کنندگی و عایق رطوبتی است.

جمع بندی

چسب بتن از انواع افزودنی‌های بتن به شمار می‌رود که معمولا در حالت مایع است و در دو نوع اپوکسی و لاتکسی تولید می‌شود. اما چسب بتن پودری، از انواع چسب های ساختمانی و در اصل همان چسب پودری کاشی و سرامیک است که از آن برای چسباندن کاشی و سرامیک در مکان‌های دارای رطوبت و در معرض آب استفاده می‌شود؛ چون ویژگی اصلی این چسب، آب‌بندی کردن می‌باشد.

به این نوشته امتیاز دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *