چسب بتن استحکامی چیست؟ آشنایی با کاربردها و نحوه استفاده از آن


قیمت چسب ساختمانی

چسب‌های بتن در دو نوع استحکامی و آب‌بندی هستند که عمده مصرف چسب بتن استحکامی برای چسباندن بتن جدید به بتن قدیمی است. چسب بتن استحکامی بر پایه‌ِ پلیمر است و از رزین‌های مصنوعی ساخته شده. این چسب کاربردهای گوناگون دارد که در ادامه کاربردها و نحوه استفاده از آن را بررسی می‌کنیم.

چسب بتن استحکامی چیست؟

چسب بتن استحکامی یکی از انواع چسب بتن به شمار می‌رود و در واقع چسب‌های بتن یا استحکامی هستند.
چسب بتن استحکامی

چسب بتن استحکامی یکی از انواع چسب بتن به شمار می‌رود. در واقع چسب‌های بتن یا استحکامی هستند و یا آب‌بندی که همانطور که از نام آن‌ها پیداست، چسب بتن آب بندی برای جلوگیری از نفوذ آب به بتن اضافه می‌شود و چسب بتن استحکامی هم باعث افزایش مقاومت بتن می‌شود. به این ترتیب که چسب‌های بتن استحکامی با ترکیبات موجود در بتن واکنش داده و مقاوم خمشی و کششی آن را بالا می‌برد و هم‌چنین چسبندگی بتن را تقویت می‌کند.

مزایا و ویژگی‌های چسب بتن استحکامی

  • جلوگیری از ترک‌خوردن بتن
  • افزایش انعطاف‌پذیری و دوام بتن
  • افزایش مقاومت کششی و خمشی بتن
  • کاهش نفوذپذیری
  • افزایش چسبندگی بتن

کاربردهای چسب بتن استحکامی

مهم‌ترین کاربرد چسب بتن استحکامی، چسباندن بتن جدید به بتن قدیمی می‌باشد.
کاربرد چسب‌های بتن استحکامی

مهم‌ترین کاربرد چسب بتن استحکامی، چسباندن بتن جدید به بتن قدیمی می‌باشد. در برخی شرایط ممکن است این اتفاق رخ بیفتد که بتن‌ریزی یک مقطع بتنی نیمه کاره بماند و ادامه‌ی بتن‌ریزی آن به زمان دیگری موکول شود. اما در چنین شرایطی چسبندگی بین بتن جدید و قدیمی بسیار ضعیف خواهد بود و مقاومت بتن در این مکان دچار ضعف می‌شود.
استفاده از چسب‌های بتن استحکامی به برطرف کردن این ضعف کمک می‌کند. البته تنها کاربرد چسب بتن استحکامی این نیست و از آن می‌توان برای ترمیم آسیب‌دیدگی‌های بتن، چه سطحی باشند و چه عمقی، و هم‌چنین برای افزایش مقاومت و نفوذپذیری ملات‌های کاشی کاری و بنایی هم استفاده کرد.

روش استفاده از چسب بتن استحکامی

چسب بتن را هم می‌توان به صورت مستقیم روی سطح اجرا کرد و هم می‌توان آن را به صورت دوغابی استفاده کرد.
روش استفاده از چسب بتن استحکامی

از چسب‌های بتن استحکامی به سه صورت می‌توان استفاده کرد. اگر بخواهیم از چسب‌های بتن استحکامی برای چسباندن بتن جدید به بتن قدیمی استفاده کنیم، باید یک لایه از چسب بتن را بر روی سطح بتن قدیمی کشید؛ که ضخامت این لایه بستگی دارد به میزان مقاومت مد نظر ما.
اگر بخواهیم از چسب استحکامی بتن برای آب‌بندی استفاده کنیم، باید یا آن را به بتن آماده اضافه کرد و یا با آبی که برای ساخت بتن استفاده می‌شود مخلوط کرد؛ که در این صورت چسب با نسبت 3 به 1 با آب مخلوط می‌شود و ازای هر مترمکعب بتن، باید یک دقیقه مخلوط را میکس کرد.
و در نهایت اگر بخواهیم از چسب‌های بتن استحکامی برای کارهای ترمیمی استفاده کنیم، باید آن را به میزان 3 تا 5 درصد وزنی به ملات ترمیمی اضافه کنیم و سپس یک لایه از آن را روی مقطعی که قصد ترمیم آن را داریم بکشیم.

جمع بندی

در این مقاله با چسب بتن استحکامی و کاربرد آن آشنا شدید. شما می‌توانید برای خرید چسب بتن استحکامی یا انواع دیگر چسب‌های بتن به سیوان لند مراجعه کنید. سیوان لند بازار آنلاین صنعت ساختمان است که امکان خرید آنلاین انواع مصالح و تجهیزات ساختمانی را برای شما فراهم کرده است.

به این نوشته امتیاز دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *