نقد و بررسی موزاییک واش بتن

نقد و بررسی موزاییک واش بتن

 

نقد و بررسی موزاییک واش بتن

بتن واش یا موزاییک بتن شسته نوعی کفپوش بتنی است که در رنگ های متنوع موجود است و از ترکیبی از ماسه، سنگدانه های معدنی، روان کننده های بتن و چسب بتن تشکیل شده است.

 

ساخت موزاییک واش بتن

ساخت ارتعاشی، بتن به دست آمده را در قالب های غیر فلزی ریخته و پس از عبور از میز ویبره وارد محیط بخار می شود.

سپس پس از 24 ساعت از قالب خارج شده و با فشار آب، لعاب های سیمانی روی سنگدانه ها جدا شده و ظاهر سنگدانه ها تمیزتر و زیباتر می شود.

 

واش بتن ویبره

برای تولید این کفپوش ابتدا مخلوطی از سیمان، سنگدانه، پودر سنگ و آب را در قالب ریخته سپس روی میز ویبره قرار می دهند تا حباب های داخل مخلوط از بین برود و تراکم آن افزایش یابد. پس از اینکه واشر بتن به مقاومت نسبی رسید، از قالب خارج می شود و سطح آن در اثر فشار آب برجسته می شود.

 

 

نقد و بررسی موزاییک واش بتن
نقد و بررسی موزاییک واش بتن

واش  بتن  پرسی

در ساخت پرس ابتدا 50 درصد قالب را با مخلوط آماده می کنند و بقیه را با ماسه و سیمان و مقدار کمی آب پر و پرس می کنند. پس از عمل پرس، مخلوط غلیظ از قالب خارج شده و به مدت یک روز در اتاق بخار نگهداری می شود و پس از آن سطح شسته می شود. پرس های قوی تر، تراکم و استحکام موزاییک را افزایش می دهند.

 

واش بتن آنتیک

در فرآیند تولید این بتن ماشینی جدید، انتخاب مواد اولیه با حساسیت و دقت بالایی انجام می شود. سنگدانه ها باید استانداردهای لازم برای ضریب سایش در برابر سیمان، جذب آب، مقاومت فشاری و رنگ یکنواخت را داشته باشند.

 

مواد اولیه این محصول شامل پودر میکرونیزه، رنگدانه های رنگی، سنگدانه ها، سیمان، آب و سایر مواد افزودنی می باشد.

 

سپس موزاییک ها به صورت دیوار خشک و ملات مرطوب نصب شوند. برای نصب این موزاییک ها نباید از دوغاب استفاده کرد و پس از نصب روی آن ها سیمان و گچ ریخت.

 

همچنین برای شستشو و نظافت از مواد شوینده اسیدی یا نمک استفاده نکنید. در هنگام نصب باید بین 1 تا 5 سانتی متر به عنوان بند در نظر گرفته شود. برای پر کردن فضای بین موزاییک ها می توان از چمن، سیمان یا سنگ استفاده کرد.

 

 

عملکرد و نقاط قوت

بتن لغزش نسبت به سایر انواع موزاییک کمتر است.

در تولید این نوع موزاییک از سیمان پرتلند استفاده می شود.

واش بتن بسیار ساده و قابل اجراست.

سنگدانه ها دارای چگالی یکنواخت در سطح موزاییک هستند.

مقاومت فشاری بتن شسته شده بسیار زیاد است.

موارد  استفاده :

بتن عمدتاً به عنوان کف در مکان های عمومی و پارک ها، فضاهای سبز، پیاده روها، محوطه های استخر، مناطق بین بلوک های ساختمانی، باغ های پشت بام، باغ ها و غیره استفاده می شود.

موزاییک های بتن شسته را می توان با مواد دیگر ترکیب کرد تا طرح دلخواه را ایجاد کند. از این کفپوش ها می توان در محیط های بسته مانند طبقات ساختمان های مسکونی، ویلایی، اداری، تجاری و آموزشی نیز استفاده کرد.

 

رنگ های این نوع موزاییک

ساخت موزاییک واش بتن می توان به سبز، سفید، سفید رودخانه ای، قرمز سفید، سفید گیلاسی، سفید لیمویی، سبز سفید لیمویی، سفید لیمویی قرمز، سفید لیمویی سیاه، سفید لیمویی سیاه، سفید مشکی، قرمز، قرمز لیمویی، قرمز مشکی، قرمز لیمویی سیاه، گردو، گیلاس، لیمویی و مشکی.

نقد و بررسی موزاییک واش بتن
نقد و بررسی موزاییک واش بتن

 

موزاییک با کیفیت بالا

که از مواد مرغوب ساخته شده است و به راحتی آسیب نمی بیند.توجه داشته باشید که شستشوهای بتن مرغوب نباید دارای حباب هوا در مقاطع عرضی و طولی باشند. زیرا هر چه تعداد حباب های هوا بیشتر باشد، آب و رطوبت بیشتری به موزاییک نفوذ می کند و در نهایت از عمر واش بتن کاسته شده و به راحتی می شکند.

 

 

روش تشخیص :

برای تشخیص موزاییک بتن مرغوب از بی کیفیت کافیست با یک چکش فلزی به وسط آن ضربه بزنید. اگر موزاییک با شدت ضربه کم شکسته و بعد از شکستن سنگ های داخلی جدا شود، کیفیت پایینی دارد اما اگر در صورت ضربات سنگین و متعدد شکسته یا ترک خورده باشد از نوع بادوام و موزاییکی می باشد. همچنین اگر پس از شکستن واش بتن، در تمام ضخامت قطعه در قطعات شکسته سنگدانه وجود نداشته باشد، موزاییک از کیفیت بالایی برخوردار نیست.

واش بتن که در تمام ضخامت آن سنگدانه وجود دارد، واش بتن خوبی است. مثلاً اگر ضخامت کف 30 میلی متر باشد، در تمام این 30 میلی متر سنگدانه های رنگی رعایت شود.

 

عوامل موثر در انتخاب موزاییک واش بتن

نوع محیط و کاربری آن: مسکونی، آپارتمانی، ویلایی، اداری، تجاری، صنعتی، پارکینگ، پاساژ و فضای سبز.

شرایط آب و هوایی: آب و هوای سرد یا گرمسیری

ابعاد، مساحت و اندازه محیط مورد استفاده

ابعاد موزاییک واش بتن: 30 در 60، 40 در 40 و 50 در 50 سانتی متر

نوع رنگ و ترکیب رنگ به کار رفته در ساخت موزاییک

نوع واش بتن: آنتیک، ویبره، درجا و پرس شده

 

قیمت واش  بتن

قیمت موزاییک واش بتن بر اساس کیفیت مواد به کار رفته در تولید آن تعیین می شود. جدا نشدن سنگ و سیمان از یکدیگر یکی از مواردی است که در بررسی کیفیت این محصول می توان به آن توجه کرد.

 

همچنین برای اطلاعات بیشتر  می توانیدصفحه اینستاگرام سیوان لند دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *