مخلوط سیمان و چسب بتن چیست و چه کاربردی دارد؟


قیمت چسب ساختمانی

از مخلوط سیمان و چسب بتن برای آب بندی استفاده می‌کنند. در این مخلوط معمولا از سیمان سفید استفاده می‌کنند و ملات ساخته شده با ترکیب سیمان سفید و چسب بتن علاوه بر این که خاصیت‌های ملات معمولی را دارد، ذرات آن چسبندگی بیشتری دارند و از نفوذ آب هم جلوگیری می‌کند. در این مقاله از سیوان لند بیشتر در مورد ترکیب چسب بتن و سیمان سفید خواهیم پرداخت، اما ابتدا لازم است که توضیح کوتاهی در مورد هر کدام از این مصالح به شما ارائه کنیم.

چسب بتن چیست؟ | نقش چسب بتن در مخلوط سیمان و چسب بتن

چسب بتن یکی از انواع افزودنی‌های بتن و چسب‌های ساختمانی می‌باشد که در دو نوع آب بندی و استحکامی تولید و عرضه می‌شود. اضافه کردن چسب بتن به ترکیبات بتن یا ملات‌های ساختمانی، باعث بالا رفتن مقاومت کششی، خمشی و سایشی آن‌ها می‌شود و چسبندگی بتن یا ملات را افزایش می‌دهد. هم‌چنین چسب بتن مقاومت خوبی هم در محیط‌های قلیایی و هم در محیط‌های مرطوب و در مواجهه با آب دارد. استفاده کردن از چسب بتن در ترکیب چسب بتن و سیمان نیز همین خواص را به ترکیب اضافه می‌کند.

از مخلوط سیمان و چسب بتن برای ساخت دوغاب یا ملات بندکشی ضدآب استفاده می‌شود.
مخلوط سیمان و چسب بتن

سیمان سفید چیست؟ | نقش سیمان سفید در مخلوط سیمان و چسب بتن

سیمان سفید تفاوت خاصی با سیمان معمولی ندارد و تنها رنگ آن سفید می‌باشد. اما قیمت سیمان سفید نسبت به سیمان معمولی بیشتر است و همین امر باعث می‌شود که از سیمان سفید تنها در نما و مکان‌هایی که رنگ سیمان اهمیت دارد استفاده شود. اگر قرار است از سیمان سفید در نمای داخلی و خارجی یا برای بندکشی استفاده شود،‌ می‌توان از ترکیب چسب بتن و سیمان سفید استفاده کرد تا در برابر نفوذ آب هم مقاوم شود.

مخلوط سیمان و چسب بتن

همان طور که فهمیدیم، چسب بتن یکی از افزودنی‌هایی است که می‌توان آن را به بتن یا ملات‌های سیمانی اضافه کرد تا ویژگی‌های خاصی به آن‌ها بخشید. معمولا از مخلوط سیمان و چسب بتن برای ساخت دوغاب یا ملات بندکشی ضدآب استفاده می‌شود. برای ساخت ملات سیمان و چسب بتن ابتدا باید چسب را با آب مخلوط کرده و رقیق کنید و سپس آن را با سیمان و ماسه مخلوط کنید.

ترکیب سیمان و چسب بتن
ترکیب سیمان و چسب بتن

نسبت ترکیب چسب بتن و سیمان

برای درست کردن هر ملات ساختمانی، نسبت ترکیب مواد اولیه‌ی آن با هم از اهمیت زیادی برخوردار است؛ در ترکیب سیمان سفید و چسب بتن هم همینطور است. نسبت ترکیب چسب بتن و سیمان معمولا به این صورت است که 5 تا 20 درصد وزن سیمان مصرفی، به آن چسب اضافه می‌کنند. اینکه میزان دقیق نسبت ترکیب چسب بتن و سیمان چقدر باشد، به نوع ملات و نوع چسب بستگی دارد و بهتر است در این مورد یا به لیبل روی چسب مراجعه کنید و یا از شرکت سازنده‌ی چسب راهنمایی بخواهید.

کلام آخر

اگر می‌خواهید ملات سیمانی ضد آب بسازید، می‌توانید از ترکیب سیمان و چسب بتن استفاده کنید. برای این کار کافی است چسب بتن را با آب مخلوط کنید و سپس سیمان و ماسه را به آن اضافه کنید. اگر قصد ساخت مخلوط سیمان و چسب بتن را دارید، می‌توانید برای خرید آنلاین و یا استعلام قیمت چسب بتن و سیمان به سیوان لند مراجعه کنید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *