صفر تا صد موتور آسانسور مونو درایو

با روی کار آمدن موتورهای گیرلس، استفاده و به کارگیری موتورهای گیربکسی روز به روز کمتر شد. این موتورها از راندمان بالایی برخوردارند و بازدهی بیشتری نسبت به نوع گیربکسی دارند. موتور آسانسور مونو درایو نیز جزء موتورهای بدون گیربکس یا همان گیرلس می‌باشد. این نوع موتورها کیفیت و راندمان بالایی دارند. این محصولات به دلیل ابعاد و حجم مناسبی که دارند، در یک فضای کوچک موتورخانه نیز قابل نصب هستند. سیوان لند در این مقاله قصد دارد که این نوع موتور آسانسور را به شما معرفی کند تا در زمان خرید اطلاعات کافی درمورد آن داشته باشید.

قیمت موتور آسانسور
قیمت آسانسور
قیمت ریل آسانسور
قیمت درب کابین آسانسور

موتور آسانسور مونو درایو چیست؟

موتور آسانسور مونو درایو
موتور آسانسور مونو درایو

کشور چین طی سال‌های گذشته توانسته در صنعت ساختمان سازی پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشد که از نمونه‌های آن می‌توان به تولید موتور آسانسور مونو درایو اشاره کرد. طراحی و ساخت این موتورها توانسته نظر مصرف کنندگان را به خود جلب کند. یکی از دلایل برتری این موتورها نسبت به موتورهای گیربکسی، بازدهی مکانیکی بهتر موتور آسانسور مونو درایو است. علاوه بر این می‌توانند بازدهی بهتری هم نسبت به سیستم‌های هیدرولیکی داشته باشند. حجم کم این موتورها سبب شده تا بتوان آن‌ها را بدون نیاز به موتورخانه نصب کرد، و این موضوع جذابیت این موتورها را دو چندان کرده.

به طور کلی موتورهای گیرلس با نصب در پروژه‌های گوناگون، باعث کاهش هزینه‌های کلی در بلند مدت خواهد شد. موتور آسانسور مونو درایو یکی از انواع موتورهای گیرلس به شمار می‌رود که معمولا 8 نفره است. ظرفیت این آسانسور 630 کیلوگرم است و با سرعت 1.6 متر بر ثانیه طراحی شده است. یکی از نکاتی که سبب محبوبیت این موتورها شده، عملکرد و کارکرد مناسب آن‌ها در آسانسور ساختمان‌های پر تردد و پر تراکم است.

ویژگی‌ها و مشخصات فنی موتور آسانسور مونو درایو سبب شده تا بتوان برای مدت طولانی از آن استفاده کرد بدون اینکه مشکلی در کار آن به وجود بیاید. به همین دلیل است که هزینه‌ی تعمیر و نگهداری آن نیز پایین است.

مشخصات فنی موتور آسانسور مونو درایو

برق مصرفی 3 فاز ( 380 ولت )
قدرت و توان 6.8 کیلو وات
تعداد دور سیم پیچ تک دور
ظرفیت استاندارد 630 کیلو گرم
مناسب برای تعداد طبقات 2 الی 10 طبقه
جریان و ولتاژ مورد نیاز برای راه اندازی 16 آمپر
وزن محصول 150 کیلوگرم

مزایای به کارگیری موتور آسانسور مونو درایو

مزایای به کارگیری موتور آسانسور مونو درایو
مزایای به کارگیری موتور آسانسور مونو درایو

از مزایای این موتور می‌توان به کیفیت آن در زمان حرکت اشاره کرد. موتور آسانسور مونو درایو از حرکت نرمی برخوردار است و هیچگونه صدا و لرزشی ندارد. این محصول با جریان 16 آمپر و توان جا به جایی 2500 کیلوگرمی تولید و در بازار عرضه می‌شود. قیمت موتور گیرلس مونو درایو مناسب بوده و می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. از دیگر ویژگی‌های این محصول داشتن قطعات مقاوم یا طول عمر بالا و عملکرد مناسب در ساعات پر ترافیک است. این موتورها فاقد الودگی صوتی و سر و صدا هستند و می‌توان از آن‌ها در بسیاری از پروژه‌ها استفاده کرد.

ویژگی‌های موتور آسانسور مونو درایو

  1. موتور آسانسور مونو درایو هم به صورت 6 نفره و هم 8 نفره موجود است و یکی از محصولات باکیفیت و پرطرفدار چینی می‌باشد که در بازارهای سایر کشورها نیز محبوبیت دارد. بهترین مدل این موتور آسانسور، MCK200 می‌باشد که ولتاژ آن حدود 380 است.
  2. یکی از مهم ترین توانایی‌ها و قابلیت‌های این موتور این است که می‌تواند وزن 240 تا 630 کیلوگرم را تحمل و جا به جا کند. به عبارت دیگر می‌توان گفت که این آسانسور با ولتاژ 380 می‌تواند بین 4 تا 8 نفر را با سطح امنیتی بالا جا به جا کند.
  3. یکی دیگر از ویژگی‌های موتور آسانسور مونو درایو این است که می‌توان در طی یک روز از آن به تعداد 240 مرتبه استفاده کرد به طوری که هیچ آسیبی نبیند. قرقره‌ی به کار رفته در موتور آسانسور مونو درایو به گونه‌ای است که افراد می‌توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند، بدون اینکه جای نگرانی از نظر امنیتی برای آن‌ها وجود داشته باشد.
  4. یکی دیگر از دلایل محبوبیت موتور آسانسور مونو درایو این است که وزن بسیار کمی حدود 150 کیلو گرم دارند و می‌توانند بارهایی با وزن 240 تا 360 کیلو گرم را جا به جا کنند و مشکلی هم در جا به جایی آن‌ها پیش نیاید.

سیستم ترمز موتور آسانسور مونو درایو

در موتور آسانسور مونو درایو سیستم ترمز همواره به شکل یک جمع شونده‌ی خارجی است که دو نوع کفشک دارد و باید نسبت به ساییدگی، مقاومت بالایی داشته باشد. در عین حال باید قابلیت ارتجاع، مقاوم گرمایی و حرکتی بالایی نیز داشته باشد.  این ترمز‌ها به صورتی کار می‌کنند که قبل از باز شدن پاراشوت یا چتر نجات خود، کابین آسانسور متوقف خواهد شد. ترمزها باید بتوانند در هر شرایط آب و هوایی به عنوان مثال شرایط مرطوب، به خوبی کار کننده.

موتور آسانسور مونو درایو از کدام نوع موتور گیرلس است؟

موتور آسانسور مونو درایو از نوع موتورهای گیرلس دیسکی است. این نوع موتورها چون تعداد بیشتری قطب دارند، سبب کاستن زاویه‌ی موتور شده و حرکت نرم تری را از موتور ارائه خواهند داد. قطعات این موتور بسیار محکم مقاوم است و سبب افزایش عمر مفید آسانسور خواهد شد. این نوع موتورها از نظر اقتصادی نیز بسیار به صرفه هستند و نسبت به بازدهی خود قیمت بسیار خوبی دارند.

نقش درایو در موتورهای آسانسور

نقش درایو در موتورهای آسانسور
نقش درایو در موتورهای آسانسور

در اکثر موتورهای آسانسور از قطعه‌ی درایو استفاده می‌شود که وظیفه‌ی آن تبدیل برق سه فاز AC به DC می‌باشد. برق DC که در درایو تولید می‌شود، به موتور آسانسور وارد شده و موتور به دو شکل، حرکت با نصف ظرفیت به سمت پایین یا حرکت با کمتر از نصف جمعیت به سمت بالا، برق را تولید می‌کند. این برق تولیدی به صورت ناخواسته تولید می‌شود و باید در جایی به کار گرفته شود تا به موتور آسیب نرساند.

به همین دلیل است که سیستم مقاومت ترمز برای جلوگیری از آسیب به مبدل استفاده می‌شود تا برق تولید شده را به حرارت تبدیل کند. در ساختمان‌هایی که ارتفاع زیادی دارند این برق تولید شده به قدری زیاد است که می‌توان آن را به شبکه‌ی برق برگرداند. توصیه می‌شود که در زمان استفاده از درایو در موتورها به نکات زیر توجه داشته باشید:

  1. از قرار گیری درایو در معرض گرد و خاک و آب جلوگیری کنید.
  2. همیشه درایو را به صورت عمودی نصب کنید.
  3. از آنجایی که این قطعه حرارت زیادی تولید می‌کند، پس نباید در کنار سایر دستگاه‌ها نصب شود.
  4. برق ورودی به ساختمان باید با نیاز درایو هماهنگ باشد.
  5. توان درایو و موتور آسانسور باید رابطه‌ی مستقیمی با هم داشته باشند.
  6. تجهیزات انتقال قدرت موتور باید همواره بررسی شود تا ثابت و مستحکم باشد.

کلام پایانی

استفاده از آسانسورها در ساختمان‌های چند طبقه یک امر بدیهی است. اما با توجه به استفاده‌های مکرر از این محصولات در طول روز، نیاز به یک موتور قوی و باکیفیت دارید. موتور آسانسور مونو درایو یک گزینه‌ی بسیار خوب است که در سال‌های اخیر توانسته در بازار فروش خوبی داشته باشد. زیرا این موتورها انواع گوناگونی دارند و کاربردهای گوناگونی دارند. علاوه بر این، کیفیت بالای این قطعات سبب شده تا بتواند نظرها را به خود جلب کند.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *