سیستم گرمایشی کف با هفت نکته کلیدی مهم

سیستم گرمایشی کف یک فن‌آوری جدید و هوشمند برای گرمایش ساختمان است که اتاق را مستقیما ً از سطح ساختمان گرم می‌کند . این روش گرمایش یک ویژگی تجملی در خانه‌های مدرن است که تمام قسمت‌های خانه را به طور مساوی گرم می‌کند . اما این روش حرارتدهی مانند سایر روش‌ها مزایا و معایبی دارد که باید قبل از استفاده از آن در نظر بگیرید . اگر می‌خواهید بدانید سیستم گرمایشی کف چیست و چگونه قیمت لوله پنج لایه می‌تواند بر هزینه نصب و راه‌اندازی این سیستم گرمایشی تاثیر بگذارد.

سیستم گرمایشی کف

سیستم گرمایشی کف
سیستم گرمایشی کف

سیستم گرمایشی کف یک روش منحصر به فرد برای گرم کردن فضای ساختمان است که از روش‌های دیگر کاملا ً متفاوت عمل می‌کند . در این روش , همانطور که از اسمش پیداست , سیستم گرمایشی کف نصب می‌شود و بنابراین در یک ساختمان مجهز به سیستم گرمایشی کف , یک احساس کاملا ً متفاوت از دیگر سیستم‌های حرارتی مانند رادیاتورها , و کولر دارد . جالب است بدانید که سیستم گرمایش اولین بار توسط رومیان باستان ابداع شد . رومیان با نصب کانال‌های زیرزمینی و کف حمام , فضای زندگی خود را گرم کردند.

پس از آن , استفاده از این روش در کره و ژاپن مورد استفاده قرار گرفت و به تدریج این روش تکمیل شد و به روش نوین تبدیل شد . در حدود سال ۱۳۸۰ ، سیستم گرمایش برای اولین بار در ساختمان‌های مسکونی در ایران مورد استفاده قرار گرفت . پیش از این، این روش گرمایش نیز در استادیوم آزادی مورد استفاده قرار می‌گرفت . در حال حاضر ، این روش گرمایش در بسیاری از ساختمان‌های مسکونی در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد و طرفداران خود را دارد .

در روش جدید سیستم گرمایش, برای ایجاد گرما , یک لوله پنج لایه از نیوپایپ در سطح پایینی زمین تعبیه شده‌است . این لوله‌ها که از طریق آن آب داغ عبور می‌کند گرما را در ساختمان تولید می‌کند و از آنجا که لوله‌ها در همه بخش‌های کف زمین مورد استفاده قرار می‌گیرند , همه بخش‌های خانه به طور مساوی حرارت داده می‌شوند . آب داغ در سیستم گرمایش معمولا ً از طریق یک بسته یا اتاق موتور تامین می‌شود .

در روش دیگر , سیستم گرمایش به جای لوله , عناصر را بر روی زمین قرار می‌دهد که به وسیله برق حرارت داده می‌شوند و گرمایش را به ساختمان تامین می‌کنند .

مزایای سیستم گرمایشی کف

سیستم گرمایشی کف مزایای زیادی نسبت به انواع مختلف سیستم‌های حرارتی دارد که شما می‌توانید با مهم‌ترین آن‌ها آشنا شوید . یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از سیستم گرمایشی کف , کاهش مصرف انرژی است . هنگامی که سیستم گرمایشی کف نصب شود , دمای تمام قسمت‌های ساختمان به صورت یکنواخت گرم خواهد شد . از طرف دیگر , با راه رفتن روی کف که مجهز به یک سیستم گرمایشی کف است , احساس گرما می‌کنید. از طرف دیگر , هنگامی که این سیستم برای گرمایش ساختمان استفاده می‌شود , سرامیک یا کف پارکت پوش به هیچ وجه مرطوب نخواهد شد و از طرف دیگر استفاده از این سیستم گرمایشی مانع از تعریق کف زمین می‌شود .

استفاده از سیستم گرمایشی کف مانع از اتلاف انرژی حرارتی می‌شود . هر چه سیستم گرمایشی بیشتر باشد , میزان تبادل حرارت با هوای سرد بیشتر است و انرژی بیشتری هدر می‌رود . از آنجا که گرمایش اهمی درست از پایین‌ترین قسمت ساختمان تولید می‌شود , اتلاف انرژی و گرما نیز به پایین‌ترین سطح خود می‌رسد . سیستم گرمایشی کف نیازی به مراقبت و مراقبت ویژه ندارد , و اگر به درستی نصب شود , می‌توانید از آن به مدت ۱۰ سال بدون هیچ مشکلی استفاده کنید. تقریبا ً تمام روش‌های حرارت دهی نیازمند نگهداری و خدمات سالیانه هستند و این به این معنی است که باید هر سال پول زیادی برای تعمیر آن‌ها صرف کنید .

اما با نصب سیستم گرمایشی کف , دیگر نیازی به نگرانی در مورد تعمیرات سالیانه نخواهید داشت و می‌توانید سال‌ها بدون هیچ مشکلی از گرمای دل‌خواه خود لذت ببرید . مزیت دیگر استفاده از یک سیستم حرارتدهی غیرمداوم این است که هوا را مانند دیگر روش‌های حرارتدهی خشک نمی‌کند و به همین دلیل پس از نصب این سیستم گرمایش , تهویه مطبوع و مناسب در سراسر خانه را تجربه خواهید کرد . مزیت دیگر این روش گرمایش , ایمنی و راحتی آن است .

حضور رادیاتورها , بخاری و  میتوان گفت بخاری در خانه خطرات زیادی را به همراه دارد و لمس کردن این لوازم به طور مستقیم می‌تواند باعث سوختگی و مشکلات مشابهی شود . اما با نصب این سیستم گرمایش , دیگر نیازی نیست نگران مشکلات امنیتی باشید. علاوه بر این , سیستم گرمایشی کف منجر به دوده و کثیفی در دیوارها نمی‌شود و از کپک در بخش‌هایی از ساختمان نظیر حمام و توالت جلوگیری می‌کند .

جالب است بدانید که در سیستم گرمایشی کف , دمای آب داخل لوله‌ها تا حدود ۱۰ – ۱۰ درجه سلسیوس حرارت داده می‌شود , اما در دیگر روش‌های حرارتدهی , دمای آب باید به ۳۰ درجه سلسیوس برسد و به همین دلیل صرفه جویی در مصرف انرژی. سیستم‌های گرمایش اهمی به دو گروه تقسیم می‌شوند که براساس انرژی مورد استفاده قرار می‌گیرند : سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی .

معایب سیستم گرمایشی کف

معایب سیستم گرمایشی کف
معایب سیستم گرمایشی کف

یکی از بزرگ‌ترین و اولین مضرات گرمایش, طول زمانی است که سیستم گرمایش را برای تولید گرما در نظر می‌گیرد . به طور کلی , سیستم گرمایش ۳۶ ساعت طول می‌کشد تا کار را شروع کرده و به بالاترین درجه‌حرارت برسد . در مرحله اولیه , آن در دمای ۲۰ درجه سانتیگراد می‌چرخد . سپس می‌توانید درجه‌حرارت سیستم گرمایش را هر ۱۲ ساعت به پنج درجه افزایش دهید و به دمای ایده‌آل حدود ۳۵ درجه سانتیگراد در ۳۶ ساعت برسید.

در مناطقی که سرمای هوا بسیار زیاد است ممکن است که این سامانه به تنهایی نتواند امکان گرم کردن فضا را داشته باشد و باید از یک سیستم کمکی بهره ببرد. اگر این دو نکته قابل توجه قرار بگیرد، سیستم گرمایشی کف، یک سیستم بسیار خوب و بی‌آزار و مطبوع برای ساختمان شما خواهد بود.

استفاده از کفپوش مناسب جهت افزایش بهره‌وری از این سیستم‌ها

مصالحی که در کف ساختمان استفاده می‌شود، برای سیستم گرمایشی کف بسیار مهم است.میزان انتقال حرارت این مصالح، تاثیر زیادی در عملکرد این سیستم‌ها دارد. به عنوان مثال سنگ و سرامیک، گرمای این سیستم‌ها را در مقایسه با کفپوش‌های چوبی ( پارکت ) و پلاستیکی ( لمینت ) بسیار بیشتر و سریع‌تر به محیط انتقال می‌دهند. شما می‌توانید کفپوش مناسب ساختمان خود را از سیوان لند خریداری کنید. جهت استعلام قیمت کفپوش به سیوان لند مراجعه فرمایید.

برآورد هزینه‌های سیستم گرمایشی کف

با وجود اختلاف کم در قیمت این سیستم با دیگر سیستم‌های گرمایشی، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که از این نوع سیستم استفاده کنند. البته شایان به ذکر است که هزینه‌ی اجرا و نصب این سیستم‌ها بسته به روش و اقلام و لوازم به کار برده شده در آن، متفاوت است و اگر قصد دارید که برای مدت طولانی از سیتم گرمایشی کف استفاده کنید، باید با کیفیت ترین اقلام را انتخاب کنید.

مقایسه‌ی سیستم گرمایشی کف و رادیاتور

سیستم گرمایشی کف سیستم گرمایشی با رادیاتور
نقاط قوت: کاهش مصرف انرژی، راحتی در طراحی معماری بدون تجهیزات مزاحم، گرمای یکنواخت و یکپارچه در کل فضا نقاط قوت: گرم شدن ساختمان ظرف 4 ساعت پس از شروع به کار، بدون نیاز به سیستم کمکی در اقلیم سردسیر
نقاط ضعف: طولانی بودن زمان گرمایش و نیاز به سیستم کمکی برای مناطق سردسیر نقاط ضعف: 30% مصرف انرژی بیشتر، اشغال بخشی از فضای ساختمان، تیرگی و سیاه شدن پرده‌ی بالای رادیاتورها، تمرکز گرما در اطراف رادیاتور

چه مکان‌هایی مناسب سیتم گرمایشی کف است؟

مکان‌های مناسب جهت اجرای سیستم گرمایشی کف
مکان‌های مناسب جهت اجرای سیستم گرمایشی کف

ساختمان‌های مسکونی

آپارتمان‌ها، ویلاها، برج‌ها و … امکان استفاده ای این سیستم را دارند.

مکان‌های ورزشی

استخرها، زمین فوتبال، زمین‌های تنیس، گلف و .. جهت خشک کردن زمین و جلوگیری از یخ زدگی، از این سیستم بهره می‌گیرند.

معابر و رمپ‌ها

جهت خشک کردن زمین و ذوب کردن یخ و برف و جلوگیری از یخ زدگی معابر، رمپ‌ها، بام‌ها، باندهای فرودگاه، آشیانه‌ی هواپیما و اینچنین سطوحی می‌توان از سیستم گرمایشی کف استفاده کرد.

گلخانه‌ها

در این مکان‌ها برای گرم شدن بستر گیاه و رشو و نمو آن در شرایط بسیار عالی، از این سستم استفاده می‌کنند.

قیمت سیستم گرمایشی کف به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل تاثیر گذار در قیمت این سیستم‌ها عبارتند از:

  • نوع کاربری ساختمان
  • اقلیم و محل جغرافیایی ساختمان
  • میزان عایق بندی ساختمان
  • نوع کنترل سیستم گرمایش از کف
  • دستی یا اتوماتیک بودن سیستم

سخن پایانی

در نهایت باید بدانید که در زمان خرید این سیستم‌ها باید چه نکاتی را مدنظر داشته باشید تا بتوانید محصولی با کیفیت و با دوام خریداری کنید. اگر شما هم به دنیال خرید آنلاین این محصول هستید ما به شما سیوان لند را پیشنهاد می‌دهیم. شما در این پلتفرم امکان مقایسه‌ی محصول و کیفیت آن را دارید و با خیالی آسوده خرید خواهید کرد. شما می‌توانید جهت استعلام قیمت سیستم تهویه، سرمایش و گرمایش به سیوان لند مراجعه کنید.

به این نوشته امتیاز دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *