ساخت خانه با بلوک هبلکس عایق صدا

بلوک هبلکس عایق صدا اصطلاحا بلوک‌های اتوکلاو شده که علاوه بر وزن کم عایق صدا نیز هستند؛ در آپارتمان سازی کاربرد چشمگیری دارند. در واقع اغلب افراد تمایل دارند تا خانه‌ در برابر انتقال صدا عایق باشد. به همین جهت خرید بلوک هبلکس عایق صدا گزینه مناسبی برای ساخت و ساز ساختمان‌هاست. اگر از افرادی هستید که قصد خرید بلوک هبلکس عایق صدا را دارید و اطلاعات کافی از ساخت و قیمت و مزایای بی‌شمار آن ندارید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

بلوک هبلکس عایق صدا

انواع بلوک هبلکس عایق صدا از جنس موادی مانند فیبرگلاس، پلی‌استر، پلی‌پروپیلن و … تهیه می‌شوند و دارای خواص عایق صوتی بسیار مناسبی هستند.

بلوک هبلکس عایق صدا
بلوک هبلکس عایق صدا

بلوک هبلکس عایق صدا، یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای کنترل و کاهش صدای محیط به ویژه منازل مسکونی است. این بلوک‌ها از جنس موادی مانند فوم‌های صوتی، فایبرگلاس و یا سلولزی تشکیل شده‌اند که از انتقال اصوات به داخل و یا بیرون محیط جلوگیری می‌کنند.

 پیمانکاران متناسب با نوع پروژه، ویژگی‌های خاصی را برای خرید مصالح ساختمان مد نظر قرار می‌دهند که بر اساس آن و مقایسه قیمت اقدام به ساخت سازه کنند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که همواره در این زمینه مطرح می‌باشد، عایق بودن مصالح در برابر صدا است. در همین راستا ساختار متخلخل بلوک هبلکس عایق صدا (بلوک بتنی اتوکلاو) باعث ایجاد تغییرات مختلف در امواج صدا شده فرکانس صدا را کاهش و تقریبا به صفر می‌رساند؛بنابراین صدایی به پشت دیوار نمی‌رسد یا اصوات نامفهوم شنیده می‌شوند.

امروزه با توجه به پیشرفت سطح ایمنی سازه‌ها طیف زیادی از بلوک‌های عایق صدا تولید و در بازار عرضه شده‌اند. هرکدام ویژگی‌ها و نقاط قوت مختص به خود را دارند. به طور مثال بسیاری از مهندسان برای عایق کردن خانه‌های مسکونی از بلوک هبلکس و سیپورکس استفاده می‌کنند که زیر دسته‌های بلوک AAC محسوب می‌شوند.  البته لازم به ذکر است قیمت بلوک هبلکس عایق صدا مسلما بیشتر از سایر مصالح دیوارچینی است. ضمن اینکه بلوک هبلکس عایق صدا، در برابر حرارت نیز عایق است.

تست صدا بلوک هبلکس چگونه انجام می‌شود؟

برای اینکه بلوک هبلکس عایق صدا، در کارخانه و پس از تولید، از نظر عایق بودن تضمین شود و سپس به بازار عرضه شود، باید تحت آزمایش‌‌های مختلفی بررسی شود. رایج‌ترین آزمایش‌‌ این است که یک منبع صدا را در محفظه‌ای قرار دهیم؛ حال روی آن را با هبلکس می‌پوشانیم. اگر صدا کاملا قطع شود، بلوک توانسته شدت صوت را تا 50 دسی بل کاهش دهد. تقریبا تمامی بلوک‌ هبلکس عایق صدا به طور میانگین بین 45 تا 55 دسی بل از شدت صوت را کاهش می‌دهند، مگر اینکه کیفیت مواد اولیه پایین باشد.

این مقدار عایق بودن باعث شده است تا در مکان‌هایی که نیاز به سقف یا دیوار‌های آکوستیک وجود دارد مثل سینما، تئاتر و سالن‌های اجتماعات که صدا نباید از محیط خارج شود بلوک‌های هبلکس عایق صدا بهترین انتخاب باشند.

قیمت بلوک هبلکس عایق صدا به دلیل همین ویژگی عایق بودن و تمایز آن با سایر مصالح، گران‌تر از سفال یا لیپر است. تفاوت بلوک لیپر و هبلکس بیشتر در ویژگی‌ها و مشخصات فنی آن‌هاست.

بهترین عایق صوتی دیوار مشترک کدام است؛ بلوک هبلکس یا پشم سنگ؟

تست صدای بلوک هبلکس عایق صدا
تست صدای بلوک هبلکس عایق صدا

خوشبختانه در سال های اخیر برای حفظ حریم خصوصی افراد و بر قراری آسایش در محیط های داخلی منازل، مصالح عایقی مانند پشم سنگ ساخته شده است. پشم سنگ به تنهایی نمی تواند در ساخت دیوار سهیم باشد، بلکه فقط باید روی دیوار ساخته شده نصب شود؛ این مصالح عایق وزن بسیار کمی دارد. طبق تست صدا بلوک هبلکس، بلوک های اتوکلاو شده عایق قابل اطمینانی برای صدا بوده که بر خلاف پشم سنگ، به تنهایی در دیوارچینی قابل استفاده هستند.

بهترین عایق صوتی دیوار مشترک آن است که در عین کاهش صدا های ورودی و خروجی، قیمت مناسب و اجرای سریع تری هم داشته باشد. با به کار گیری بلوک های هبلکسی در دیوار های داخلی دیگر نیازی به صرف هزینه جداگانه برای خرید و نصب مصالح عایقی مانند پشم سنگ وجود ندارد؛ بنابراین می توان این بلوک ها را به صرفه تر دانست. از نظر زمانی نیز پشم سنگ به دلیل اینکه باید بعد از دیوارچینی نصب شود، پروسه اجرای طولانی تری دارد. در نهایت، سازندگان ساختمان ها باید بر اساس بودجه، زمان تحویل پروژه و مقایسه های انجام شده، مصالح موردنیازشان را انتخاب کنند.

ساخت خانه با بلوک هبلکس عایق صدا چه مزایایی دارد؟

کاهش آلودگی صوتی و جلوگیری از اتلاف انرژی بخش از مزایای استفاده از بلوک هبلکس عایق صداست.

ساخت و ساز با بلوک هبلکس عایق صدا از جهات مختلف به سایر مصالح دیوارچینی برتری دارد. در ادامه به مزایای این بلوک‌های هبلکس عایق صدا در ساختمان سازی اشاره کرده‌ایم.

1- کاهش آلودگی صوتی

با استفاده از هبلکس عایق صدا در ساخت دیوار و سقف، ساختمان به طور کامل در برابر صداهای خارجی عایق بندی می‌شود. از طرفی صدا‌های داخلی ساختمان و اتاق‌ها نیز از بیرون دیوار شنیده نمی‌شود.

بلوک هبلکس عایق صدا با توجه به ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی مواد مورد استفاده در تولید آن، توانایی جذب و تفکیک صداهای مختلف را دارا می‌باشد. این امر باعث می‌شود که صداهای ناشی از ترافیک، صداهای محیطی، صداهای ناشی از دستگاه‌های الکتریکی و … به خوبی توسط بلوک هبلکس عایق صدا کنترل و کاهش یابند.

2- جلوگیری از اتلاف انرژی

علاوه بر خصوصیت عایق صوتی، بلوک هبلکس عایق صدا دارای ویژگی‌های عایق حرارتی نیز می‌باشد. این ویژگی باعث می‌شود که سطح دمای داخل و خارج از ساختمان به خوبی کنترل شود و مصرف انرژی برای سرمایش یا گرم‌کردن ساختمان کاهش یابد.

بلوک‌ هبلکس عایق صدا به گونه‌ای طراحی و ساخته شده است که از اتلاف انرژی در واحدهای ساختمان‌ جلوگیری می‌کند. تحقیقات و بررسی‌ها نیز نشان می‌دهد به کار‌گیری هبلکس عایق صدا، تا 30 درصد مانع از هدر رفت گرما و سرما می‌شوند. هرچند که چسب هبلکس (ملات هبلکس)، نیز تا حد خیلی زیادی در موثر بودن این ویژگی نقش دارد.

3- کاهش وزن مرده ساختمان

بلوک‌های سبک شده در مقایسه با سفال، بلوک سیمانی و بلوک لیکا وزن بسیار کمتری دارند. به کارگیری این بلوک‌ هبلکس عایق صدا در دیوار و سقف باعث می‌شود که بافت مرده ساختمان کاهش پیدا کند و دیوار‌ها مقاومت و استحکام خوبی در برابر زلزله و وقایع طبیعی از خود نشان دهند. قیمت بلوک هبلکس عایق صدا گرچه زیاد است، اما از اتلاف هزینه‌هایی مقاوم سازی ساختمان به طور چشم‌گیری جلوگیری می‌کند.

4- جلوگیری از خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی

هبلکس عایق صدا از مصالح ساختمانی پرکاربرد است که علاوه بر صدا عایق حرارت نیز هست؛ به گونه‌ای که در برابر حرارت بالا و حتی آتش‌سوزی مقاومت زیادی دارد. این بلوک‌ها بسته به کیفیت شان، بین 4 تا 6 ساعت در برابر آتش سوزی مقاومت می‌کنند. خوب است بدانید یکی از دلایل ممنوعیت استفاده از یونولیت در ساختمان و جایگزین کردن یونولیت با بلوک هبلکسی، همین عایق حرارتی بودن است. چرا که یونولیت‌ها معمولا قابل اشتعال هستند و ایمنی بسیار کمی در برابر آتش سوزی دارند.

5-کاهش هزینه‌های ساختمان سازی

بلوک‌های اتوکلاو شده پرتی مصالح بسیار کمی دارند و این پرتی، دوباره قابل استفاده است. سرعت اجرای بالا در کنار ملات کم حین گچ‌کاری و نازک کاری باعث می‌شوند که هزینه‌های ساختمان سازی تا حد زیادی کاهش پیدا کند. از طرفی به کار گیری گچ مخصوص هبلکس، علاوه بر افزایش کیفیت نهایی، سرعت گچکاری را نیز بالا می‌برد. از نظر هزینه‌های اضافی برای عایق سازی ساختمان نیز، این بلوک‌ها بسیار به صرفه هستند.

کلام اخر

استفاده از بلوک هبلکس عایق صدا در ساختمان‌ها به منظور کنترل صداهای انتقالی و افزایش کیفیت زندگی ساکنان بسیار حائز اهمیت است. این بلوک‌ها به عنوان جدارهای داخلی و خارجی ساختمان‌ها استفاده می‌شوند و باعث می‌شوند که صداهای ناشی از خارج و داخل ساختمان به خوبی کنترل شده و از تأثیرات منفی آن بر روی ساکنان جلوگیری شود.

بلوک هبلکس عایق صدا به عنوان یک راه‌حل موثر در کنترل اصوات انتقالی و بهبود کیفیت زندگی ساکنان، در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و صنعتی استفاده می‌شود. استفاده از این نوع بلوک‌ها باعث می‌شود که محیط زندگی بهبود یابد و افراد بتوانند از آرامش و آسایش بیشتری برخوردار شوند. شما می‌توانید برای خرید بلوک هبلکس و استعلام قیمت آن به سایت سیوان‌لند مراجعه کرده و یا برای ثبت فروشگاه اختصاصی خود در بازار بزرگ آنلاین سیوان لند با کارشناسان بخش فروش در تماس باشید. ما اماده یک همکاری گرم و صمیمانه با شما فعالان و فروشندگان صنعت ساختمان هستیم.

به این نوشته امتیاز دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *