زیباترین جاده‌های جهان

درست است که انتخاب زیباترین جاده‌های جهان سلیقه‌ای است. اما جاده‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم تجربه‌ای منحصر به فرد را برای رانندگان رقم می‌زنند. به افرادی که به سفر با خودرو علاقه دارند، باید جاده‌های بسیاری را در مسیر خود دیده باشند. یکی از لذت‌های رانندگی در سفر، تماشای جاده‌های زیبا و شگفت‌انگیز مسیر است. ما در این مقاله از سیوان لند قصد داریم تا چند مورد از زیباترین جاده‌های جهان را به شما معرفی کنیم.

جاده آتلانتیک، نروژ

جاده آتلانتیک، نروژ از زیباترین جاده های جهان

جاده آتلانتیک نروژ با اینکه کمتر از 10 کیلومتر است، اما بدون شک یکی از زیباترین جاده‌های جهان است که از مجمع‌الجزایر نروژی Møre عبور می‌کند. در طول مسیر جاده اتلانتیک 8 پل مختلف وجود دارد که یکی از یکی خیره‌کننده‌تر است. درست است که این جاده به خاطر مناظر خیره‌کننده‌اش زیبا به نظر می‌رسد، اما رانندگی در چنین مکانی نیازمند شهامت زیادی است.

ترنسفگرشن، رومانی

جاده  ترنسفگرش، رومانی

 احداث راه بر روی فلات‌ها, کوه‌ها و مسیرهای پر شیب همیشه یک چالش بزرگ بوده است. این موضوع به وضوح در جاده ترنسفگرشن رومانیا دیده می‌شود. مسیر  ۱۵۱ کیلومتری ترنسفگرشن در سال ۱۳۵۲ ساخته شد و به خاطر ماهیتش به عنوان یکی از زیباترین جاده‌های جهان شناخته می‌شود.

جاده ال شالتن، آرژانتین

جاده الشالتن، آرژانتین زیباترین جاده جهان

جاده ال اشتاین آرژانتین یکی از مشهورترین راه‌های دنیاست که امروزه به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده‌ و بسیاری از گردشگران برای دیدن نمای منحصر به فرد این جاده سفر می‌کنند.

جاده آنتریم، ایرلند شمالی

جاده آنتریم، ایرلند شمالی

جاده آنتریم یکی از بزرگراه‌های مهم ایرلند شمالی است که از پایتخت و مهم‌ترین شهر ایرلند شمالی عبور می‌کند. اما علاوه بر اهمیت بالای آن، آنتریم می‌تواند یکی از زیباترین جاده‌های جهان خوانده شود .

اتوبان هانا، آمریکا

اتوبان هانا، آمریکا

هاواییِ یکی از زیباترین و توریستی‌ترین ایالت‌های آمریکا است که حتی جاده‌های آن نیز از این زیبایی بی‌نصیب نمانده‌اند، به ویژه اتوبان هانا که در جزیره مائوئی واقع شده است. البته در این اتوبان 103 کیلومتری 59 پل و 620 پیچ وجود دارد که ممکن است کمی رانندگی را دشوار کند.

جاده قله چپمن، آفریقای جنوبی

جاده قله چپمن، آفریقا

جاده قله چپمن (Chapman’s Peak) در شهر کیپ توان آفریقای جنوبی و در نزدیکی اقیانوس اطلس واقع شده است و بدون تردید از زیباترین جاده‌‌‌هایی بشمار می‌رود که هر راننده با خیره شدن به مناظر اطراف آن متوجه گذر زمان و مسافت 9 کیلومتری آن نخواهد شد.

جاده ابریشم، هیمالیا

جاده ابریشم، هیمالیا

جاده ابریشم یکی از مشهورترین جاده‌ها در جهان است که قدمت آن به ۱۳۰ سال پیش برمی‌گردد. امروزه قسمت زیادی از این جاده برای جا دادن وسایل نقلیه در خود، بازسازی شده‌است, اما بخش‌هایی از این جاده هنوز بسیار زیبا هستند.

جاده دره آتش، آمریکا

جاده دره آتش، آمریکا

زیبایی یک جاده لزوما محدود به حضور جنگل‌های انبوه و مناظر دریا نیست؛ چون جاده دره آتش‌ نوادا یکی از ززیباترین جاده‌های جهان است که صخره‌های قرمز آن شبیه به آتش هستند.

جاده 1، ایسلند

جاده 1 ایسلند

 جاده 1، یا جاده کمربندی اطراف ایسلند، دامنه وسیعی از مناظر مختلف را به رانندگان خوش‌شانسی که از آن عبور می‌کنند معرفی می‌کند. این جاده ۱۰ کیلومتری علاوه بر زیبایی، اکثر نقاط ایسلند را به هم متصل می‌کند و از اهمیت زیادی برخوردار است.

جاده 1 ایالت کالیفرنیا، آمریکا

جاده 1 ایالت کالیفرنیا

عبور از جاده 1 ایالت کالیفرنیا با نمایی از اقیانوس آرام ارزش تک تک کیلومترهایش را دارد. اینجاده حدود 1000 کیلومتر در کنار خلیج امتداد دارد و در مسیر به دیگر بزرگراه‌های آمریکا نیز متصل می‌شود. این جاده در سانفرانسیسکو از گلدن گیت عبور می‌کند و در ساحل لاگونا نیز موازی سواحل بسیار چشمگیریست.

جاده گریت اوشن، استرالیا

جاده گریت اوشن، استرالیا

این جاده در امتداد ساحل جنوبی استرالیا کشیده شده و منظره پانارومای زیبایی از اقیانوس را از شیشه‌ی جلویی ماشین برای شما رقم می‌زند. این جاده 240 کیلومتری از شهرها، پارک‌های ملی، دره‌ها و فانوس‌های متعدد می‌گذرد.

به این نوشته امتیاز دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *