راهنمای شناخت انواع کابینت ها | از نگاه سیوان لند

در رابطه با انواع کابینت ساختمان باید بگوییم که اگر آشپزخانه قلب خانه باشد، بی شک این تجهیزات هم قلب آشپزخانه می باشند و مهم ترین المانی که می تواند تمام اعضای خانه را درگیر خود کند همین تجهیزات می‌باشد که باید ا بهترین تجهیزات ساخته شوند. پس بسیار ضروری است که انواع آن را بشناسیم و بهترین و متناسب ترین آن را برای خانه مان انتخاب نماییم و اگر شما خواننده گرامی با ما همراه باشید، قطعا در پایان مقاله می توانید بهترین تصمیم در انتخاب کابینت منزلتان بگیرید.

علاوه بر اطلاعاتی که در این مقاله در اختیارتان خواهیم گذاشت، شما می‌توانید هرآنچه که برای آشپزخانه‌ی خود نیاز دارید از سیوان لند خریداری کنید. شما می‌توانید جهت مشاهده و استعلام قیمت لوازم و تجهیزات آشپزخانه به سیوان لند مراجعه کنید

کابینت به چه تجهیزاتی گفته می‌شود؟

کابینت
کابینت

این تجهیزات به منزله‌ی گنجه، قفسه یا باکس‌هایی است که داخل آن ظروف و لوازم دیگر آشپزخانه قرار می‌گیرد تا محیط و فضای آشپزخانه منظم و تمیز جلوه کند و ابزارها و لوازم موردنیاز سریعا در دسترس قرار بگیرد. در گذشته کابینت‌ها به شکل ساده‌تری با چوب‌های معمولی ساخته می‌شدند و مدل جذابی نداشتند. زیرا کاربرد آن‌ها صرفاپنهان‌سازی و جاسازی ابزارها بود. اما امروزه کابینت جزء دکوراسیپن داخلی آشپزخانه و از ملزومات آن به شمار می‌رود.

سبک های مختلف کابینت آشپزخانه

بگذارید یک راز کوچک را برایتان فاش کنیم، طرحی که برای در کابینت آشپزخانه تان انتخاب می کنید در نهایت سبک کلی طراحی آشپزخانه شما را شکل می دهد. هیچ انتخاب غلطی هم در کار نیست مهم این است که شما چه سبک و حس و حالی را برای طراحی آشپزخانه تان انتخاب می کنید.

کابینت قاب دار

این سبک از تجهیزات یک قاب دور و یک پنل برجسته در وسط دارد. این طرح از آن طرح هایی است که هرگز قدیمی نمی شود و انتخابی کاملا کلاسیک خواهد بود که می تواند با طیف وسیعی از سبک های مختلف طراحی داخلی هماهنگ شود. اما شاید بیشتر از همه با سبک روستایی جور دربیاید.

کابینت دست ساز

کابینت های دست ساز، مستقیما با جنبش هنر و پیشه Art & Craft، جنبشی هنری که در اواسط سده نوزدهم میلادی که در واکنش به صنعتی شدن سریع جوامع به وجود آمد، در ارتباط هستند. اگر طرفدار خطوط و طرح های صاف و مستقیم با حداقل تزیینات هستید به سراغ این سبک بروید. این تجهیزات به دلیل مرغوبیت مواد اولیه به کیفیت و دوام مشهور هستند.

کابینت شیکر

یکی از محبوب ترین مدل های کابینت در سال های اخیر مدل شیکر است. فرم اصلی شیکر در واقع شامل یک قاب برجسته با فضای میانی فرو رفته است، گاهی به این طرحِ کلی تزئینات بیشتری نیز اضافه می شود. این سبک را می توان در رنگ های مختلف تهیه کرد. شیکر هم مانند نوع قاب دار از جهت هماهنگی با سبک های مختلف طراحی داخلی بسیار انعطاف پذیر هستند و می توانند با بیشتر سبک ها هماهنگ شوند.

پانل های چوبی راه راه (beadboard)

در این سبک از تخته چوب های عمودی تراز شده استفاده می شود. اگر شما هم به سبک طراحی داخلی روستایی علاقه دارید موقع خرید کابینت این مدل را در ذهن داشته باشید. شما می توانید بر حسب سلیقه خودتان این پانل های چوبی را رنگ کنید یا اجازه بدهید رنگ چوب طبیعی خودشان را داشته باشند.

کابینت هایی با در شیشه ای

کابینت هایی با در شیشه ای مثل یک ویترین عمل می کنند و آنچه درون شان دارند جلوه گر می سازند. این سبک درها بیشتر مناسب درهای بالایی هستند.

کابینت تخت

شاید ساده ترین و بی پیرایه ترین مدل برای در کابینت مدل تخت باشد. این مدل بهترین گزینه برای یک آشپزخانه مدرن است. برای ایجاد حس و حال مدرن در آشپزخانه کافی است همه چیز را ساده انتخاب کنید. نگران بی روح بودن محیط هم نباشید می توانید در انتخاب رنگ کمی جسارت به خرج دهید.

قفسه های باز

یکی از باب روزترین طرح ها در آشپزخانه های امروزی استفاده از قفسه های باز است. با قرار دادن وسایل آشپزخانه در این قفسه ها می توانید حس و حالی نوستالژی به محیط ببخشید. اگر این طرح را می پسندید و می خواهید به روشی ساده و کم هزینه به آن برسید فقط کافی است در کابینت های بالایی آشپزخانه تان را بردارید.

کابینت کرکره ای (Louvered)

درب کابینت کرکره ای
درب کابینت کرکره ای

در این نوع تجهیزات شبیه کرکره هایی است که بافت زیبایی در آشپرخانه تان ایجاد می کنند. این سبک باعث می شوند هوا در داخل این تجهیزات جریان داشته باشد و وسایل بوی نامطبوعی نگیرد. این درها را بیشتر برای کابینت های بالایی استفاده می کنند، اگر درهای پایینی ساده انتخاب شود ترکیب فوق العاده ای ایجاد خواهد کرد.

انتخاب بهترین رنگ

یکی از ساده ترین راه هایی که به کمک آن می تواند رنگی متفاوت را به آشپزخانه اضافه کنید، تغییر رنگ کابینت ها است. اما با توجه به طیف رنگی گسترده که برای انتخاب پیش روی تان قرار می گیرد احتمالا این کار آنقدرها هم ساده نخواهد بود. ما در اینجا شما را با خصوصیات برخی از رنگ ها آشنا خواهیم کرد تا راه گشای انتخاب رنگ مناسب برای تجهیزات آشپزخانه‌ی شما باشد.

زرد

نظر عمومی بر این است که رنگ زرد گزینه خوبی به عنوان رنگ غالب در محیط نیست و افراط در بکاربردن آن باعث آزار بصری می شود. ولی آیا این نظریه همیشه مصداق دارد؟ این رنگ در صورتی که به درستی به کار رود می تواند همان محیط گرما بخشی که مد نظرتان است را بوجود آورد.

سبز

رنگ سبز شامل طیف وسیعی از تنالیته های زیبا از سبز آبی دریایی تا زمردی تیره است. این رنگ ها می توانند چنان جذابیتی به آشپزخانه تان ببخشند که همه را مبهوت کنند.

خاکستری

اگر می خواهید در آشپزخانه تان احساس آرامش کنید به سراغ رنگی در طیف خاکستری بروید. رنگی مابین خاکستری و بژ بهترین انتخاب است.

سیاه

شاید کمی عجیب بنظر برسد ولی باور کنید از انتخاب این رنگ پشیمان نخواهید شد. این رنگ می تواند آشپزخانه تان را به فضایی کاملا شیک، مدرن و زیبا تبدیل کند.

آبی

خیلی از مردم دوست دارند خانه ای آبی داشته باشند. حتما شما هم می توانید از میان طیف گسترده رنگ های آبی، شامل آبی کبالت تیره تا آبی آسمانی ملایم، رنگی مطابق سلیقه خودتان پیدا کنید.

قرمز

قرمز در هر فضایی خود را به بهترین شکل ممکن نشان می دهد. شاید کابینت های یاقوتی با سلیقه هر کسی جور در نیاید اما قطعا نمی توان از انرژی و حس و حال پر شوری که به محیط خانه می بخشند به سادگی صرف نظر کرد.

سفید

اگر سبک های کلاسیک را می پسندید هیچ نوع از این تجهیزات برایتان بهتر از کابینت های سفید و ساده نیست. البته سفید هم انواع مختلفی دارد، پس در انتخاب تن رنگی مورد نظرتان دقت کنید.

انتخاب جنس مناسب

قبل از هرچیز باید به این نکته توجه کنید که این تجهیزات قرار است چه جنسی داشته باشند. ما پیشنهاد می دهیم جنس آن‌ها را بر مبنای قیمت و دوام آن انتخاب کنید. در ادامه با برخی از محبوب ترین مواد برای ساخت این تجهیزات و ویژگی های کلی آن ها آشنا خواهید شد.

هایگلاس

این تجهیزات معمولا از ام دی افMDF سفید و بخش‌های قابل رؤیت آن و درب‌ها از جنس ورق‌های هایگلاس است که در مقایسه با MDF دارای روکشی قوی‌تر و ضخیم‌تر است. از نظر ظاهری، براق‌تر و دارای تنوع زیادتری در طرح نسبت به MDF می‌باشند. شما می‌توانید جهت مشاهده و خرید کابینت هایگلاس به سیوان لن مراجعه کنید.

مزایا و معایب به کارگیری کابینت هایگلاس

                                         مزایا                                        معایب
درخشندگی بالا امکان آسیب دیدن در برابر رطوبت
تنوع زیاد در طرح و رنگ تیزی لبه‌ها
قیمت مناسب لک پذیری و خش پذیری بالا
مقاومت و دوام بالا یک طرفه بودن ورق هایگلاس
قابلیت ابزارخوری مناسب

چوب

کابینت چوبی
کابینت چوبی

نوع چوبی آن حس و حالی سنتی به محیط می بخشند، خصوصا اگر چوب ها رنگ طبیعی خود را داشته باشند. قیمت تمام شده این نوع از تجهیزات آشپزخانه برحسب جنس چوب آن ها متغیر است ولی بسیار با دوام هستند.

فولاد ضد زنگ

این نوع تجهیزات حس و حالی شبیه به فضاهای صنعتی ایجاد می کنند. این نکته را هم در نظر داشته باشید که کمی گران تر از نوع چوبی خواهند بود. باید در انتخاب مدل این نوع تجهیزات دقت و ظرافت بیشتری به خرج دهید. همچنین سطح آن‌ها بر اثر تماس دست یا قطرات آب خیلی سریع لک می شوند؛ اما اگر مدل مناسبی را انتخاب کنید می تواند بسیار چشمگیر و زیبا باشد.

کابینت اکریلیک

این کابینت ها معمولا با تخته های فیبر که با روکش براق پوشیده شده است ساخته می شوند. بخاطر همین بهتر است در انتخاب رنگ، گزینه رنگی خنثی را برگزینید؛ مگر آن که بخواهید طراحی بسیار جسورانه داشته باشید.

لمینت

امروزه لمینت به یکی از محبوب ترین انواع کابینت تبدیل شده است چرا که هم قیمت مناسبی دارد هم با دوام است و هم به سادگی تمیز می شود. در ضمن اگر کابینت های آشپزخانه تان از جنس لمینت باشد در انتخاب رنگ هم هیچ محدودیتی نخواهید داشت.

ترموفیل

ترموفیل که اغلب با لمینت اشتباه گرفته می شود نوع خاصی از PVC است که فقط برای در این تجهیزات استفاده می شود و در ساخت بدنه بکار نمی رود.

ملامین

در حقیقت زیر مجموعه ای از انواع لمینت ها است ولی از آنجا که روش تولید متفاوتی دارد و ارزان تر است می توان آن را در دسته بندی جداگانه ای قرار داد. نقطه ضعف آن‌ها نسبت به لمینت دوام کمتر و عمر کوتاه تر آن است.

فاکتورهایی که در زمان خرید کابینت باید به آن دقت کنید

  • به روز بودن
  • اندازه‌ی آشپزخانه
  • طرح کابینت
  • هماهنگی با دکوراسیون آشپزخانه
  • پلان آشپزخانه
  • توانایی خرید

سخن پایانی

در این مقاله انواع کابینت‌ها به همراه جنس آن‌ها به شما معرفی شد. اگر کالای ساختمانی و انواع تجهیزات آشپزخانه انتخاب شما است، می توانید به پلتفرم برگ سیوان لند مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد. جهت مشاهده و استعلام قیمت کابینت به سیوان لند مراجعه فرمایید.

4.3/5 - (16 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *