راهنمای خرید وان و جکوزی خانگی

جکوزی همان وان‌های قدیمی می باشد که بدنه آنها مجهز به لوله هایی برای پاشش آب با فشار مناسب طراحی شده است و همانند یک ماساژ عضلانی عمل کرده و باعث رفع خستگی و ریلکسی افراد می گردد. در قدیم برای دکوراسیون خانه تنها جایی که از اهمیت و توجه کمتری برخوردار بود سرویسهای بهداشتی بودند . ولی امروزه به جرات می توانیم بگوییم که یکی از پر اهمیترین فضاها برای طراحی و خرید تجهیزات لوکس ، سرویسهای بهداشتی می باشد.

خرید و نصب وان و جکوزی در حمام، یکی از راه های دستیابی به فضای شیک و محیطی برای ریلکس کردن شما می باشد. انتخاب وان و جکوزی یکی از عوامل مهم برای صرفه جویی در مصرف آب است، که ضمنا محل استراحت و رفع خستگی بعد از یک روز پراسترس می باشد. با نشستن درون وان و جکوزی به همراه آب گرم باعث آرامش روح و روان شما به همراه تجدید قوای مجدد میگردد.

وان و جکوزی چیست؟

وان و جکوزی
وان و جکوزی

حتما تاکنون تجربه خوابیدن در آب از جمله دریا و رود و استخر و … را داشته اید. معمولا برای رسیدن به این آرامش نهایتا یک وان در حمام‌های منزلتان نصب می کنید . جکوزی‌ها همان وان‌های ساده و قدیمی می باشد که با پیشرفت تکنولوژی و به دست آوردن آرامش بیشتر به امکاناتی نظیر پمپاژ آب برای ماساژ دادن بدن مجهز شدند ، که با پرتاب مخلوط آب و حباب هوا به ماساژ بدن و مفصل‌ها اقدام می کند که همین امر یک ماساژ آرام بخش برای یک روز پرکار و پراسترس می باشد.

پزشکان به این نتیجه رسیدند که اگر مدت زمان متوالی از جکوزی استفاده کنید ، بدنتان انرژی های لازم را بدست می آورد و به اصطلاح پزشکی ریکاوری می گردد . استفاده از جکوزی برای افرادی که مبتلا به پوکی استخوان می باشند بسیار مفید می باشد . غوطه ور شدن در وان‌های جکوزی به تحرک و شادابی شما کمک شایانی می کند.

جکوزی‌ها به هیچ عنوان قابل استفاده برای مادران باردار نمی باشد ، ممکن است آب گرم و فشار آب پمپاژ شده به جنین مادر لطمه بزند. ضمنا در هنگام استفاده ازجکوزی از لنزهای سافت هم استفاده نشود چون حرارت آب بر روی لنز تاثیر گذاشته و لنز را غیر قابل استفاده میکند.

اجزای اصلی وان و جکوزی خانگی

در حالت کلی یک وان و جکوزی دارای یک سری تجهیزات اصلی است که عبارتند از:

  • شیرآلات
  • موتور یا پمپ اصلی
  • لوله‌های هدایت کننده
  • نازل‌های خروجی
  • چاهک خروج آب

تجهیزات وان و جکوزی‌ها به همین تعداد ختم نمی‌شود و بسته به نوع و تنوع آن‌ها در بازار، دارای تجهیزات اضافی دیگری هستند. شما برای استفاده از این سیستم، نیاز به نصب شیرآلات روی آن‌ها دارید. اگر قصد خرید شیرآلات برای وان و جکوزی‌های خود را دارید ما به شما سیوان لند را معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید با مراجعه به این سایت، علاوه بر مشاهده‌ی انواع آن از قیمت شیرآلات نیز اطلاع یابید.

مزایای وان و جکوزی

  • بهبود گردش خون
  • کم شدن درد عضلانی
  • ماساژ آبی
  • دفع استرس
  • سوزاندن کالری
  • حس خوب و شادابی
  • خواب بهتر
  • کنترل نسبی قد و وزن

قیمت یک وان ساده به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت وان و جکوزی
قیمت وان و جکوزی
  • جنس بدنه وان
  • شاسی وان
  • برند کارخانه سازنده
  • نوع زیرآب
  • لوازم جانبی

جنس بدنه وان

امروزه یکی از جنس‌های بسیار پرکاربرد برای سرویسهای بهداشتی از جمله دستشویی ، وان و جکوزی جنس آکرولیک می باشد که یکی از باکیفیت ترین مواد مورد استفاده در سرویسهای بهداشتی می باشد. با وجود مدل‌ها و اشکال گوناگون وان و جکوزی، خرید آن آسان نخواهد بود. جنس بدنه‌ی آن نیز می‌تواند در قیمت نهایی تاثیرگذار باشد. وان و جکوزی دارای جنس‌های زیر می‌باشد:

پلاستیکی

این نوع از وان و جکوزی‌ها از فایبرگلاس یا اکریلیک ساخته شده‌اند که انعطاف پذیری بالایی در طراحی دارد، زیرا می‌توانید به شکل‌های گوناگونی قالب گیری شود. مزیت این جنس از وان و جکوزی‌ها این است که در هنگام لمس، سرد نیستند و عایق خوبی به شمار می‌روند. در این وان‌ها، در مقایسه با وان‌های استیل مینا کاری شده یا وان‌های چدنی، آب به سرعت سرد نمی‌شود. وزن این وان‌ها چیزی حدود 30 کیلوگرم است که به عنوان یبک ترین وان شناخته می‌شوند.

استیل لعاب کاری شده

این وان‌ها، استیل فرم یافته با روکش لعات پرسلان، کم هزینه‌ترین و ارزان ترین نوع از وان و جکوزی‌ها هستند. اما این ماده دارای معایبی است: اول اینکه استیل گرما را هدایت می‌کند، به این معنا که آب وان با سرعت بیشتری نسبت به وان‌های پلاستیکی، سرد می‌شود. سطح این وان‌ها مستعد شکستن و خرد شدن است. علاوه بر این، وزن این وان‌ها حدود دو برابر وان و جکوزی های پلاستیکی است.

چدنی

این وان و جکوزی ها نیز مانند استیل‌ها، با لعاب پوشانده می‌شوند. پوشش لعاب آن‌ها ضخیم تر از فولادی بوده و دوام و مقاومت بیشتری در برابر ضربه دارد. اگرچه در ابتدا این وان‌ها گرما را از آب می‌کشند اما با گرم کردن وان، آب را برای مدت طولانی گرم نگه می‌دارند. تنها عیب این وان‌ها، وزن زیاد آن‌ها است.

پلیمری

این وان و جگوزی‌ها به طور سنتی، ظاهری با سنگ مرمر، گرانیت یا عقیق را ارائه می‌دهند و طیف گسترده‌ای از رنگ‌های جامد هستند. هزینه‌ی خرید این نوع وان‌ها کمی بیشتر از وان‌های اکریلیک است، با اینکه سطح آن به اندازه وان‌های اکریلیک بلند نیست.

کامپوزیتی

وان و جکوزی های کامپوزیت در بین وان‌ها نسبتا جدید و مدرن هستند. این وان‌ها از استیل با وزن بالا، لعاب پرسلان و رزین ساخته شده‌اند. ترکیبی از این متریال‌ها، وانی فوق‌العاده را حاصل می‌کند که تمام مزیت‌های چدن را داشته و وزن آن نیز حدود نصف وزن وان‌های چدنی است.

 شاسی وان

بهترین جنس برای این قسمت از وان و جکوزی، فلز استیل ضد زنگ است که قیمت نوع ضد زنگ آن از شاسی آهنی آن بیشتر است.

برند کارخانه سازنده

یکی از برندهای معتبر در ساخت وان و جکوزی و سرویس های بهداشتی ، برند توتو می باشد.

زیرآب وان

دو مدل زیرآب در وان‌های جکوزی موجود می باشد. یکی زیرآب اتومات و دیگری زیرآب پدالی است . که زیرآب اتومات به صورت یک کلید قابل دسترس بر روی بدنه جکوزی تعبیه شده است و کار تخلیه آب را انجام می دهد و زیرآب پدالی با فشار دادن بوسیله پا عمل تخلیه آب را انجام می دهد.

لوازم جانبی

لوازم‌های جانبی همانند دستگیره ها ، پنل‌ها و زیرسری‌ها و …

راهنمای خرید وان و جکوزی خانگی

خرید وان و جکوزی
خرید وان و جکوزی

امروزه با طراحیهای زیبا و مناسب در حمامهای کوچک نیز می توانیم از وان‌های جکوزی استفاده کنیم. ولی در هنگام خرید باید به موارد زیر دقت کنید چون در صورتیکه انتخابی اشتباه داشته باشیم ،تعویض آنی اصلا مقرون به صرفه نمی باشد.

  • اندازه جکوزی
  • سیستم تصفیه آب
  • جتهای پاششی
  • گرم کن
  • محل نشستن
  • سطح غیر لغزش

شما می‌توانید جهت استعلام قیمت وان و جکوزی به سیوان لند مراجعه کنید.

اندازه و ظرفیت وان و جکوزی

وان و جکوزی در ظرفیت‌های مختلفی طراحی شده‌اند بنابراین شما باید بر اساس فضای حمام خود ، جکوزی متناسب را انتخاب کنید.

سیستم تصفیه آب

بعضی از وان‌های جکوزی دارای سیستم تصفیه آب می باشد که بیشتر در استخرهای کوچک مورد استفاده قرار می گیرد.

جت‌های پاششی

یکی از مهمترین موردی که باید مد نظر قرار دهید تعداد جت‌های پاششی و نوع کیفیت خوب آنها می باشد . در واقع همین جت‌های پاششی هستند که باعث ماساژ بدن می شوند . پس باید بگونه ای باشد که باعث آزار شخص نگردد.

گرم کن

گرمکن ها همانطور که از نامشان مشخص است باعث گرم شدن آب موجود در جکوزی می شوند.

محل نشستن

یکی از مواردی که حتما در هنگام خرید باید به آن دقت فرمایید محل نشستن درجکوزی می باشد . بنا به نیازتان که حالت دراز کش باشید یا به صورت ایستاده و یا نشسته ، می توانید انتخاب و خرید را انجام  دهید.

سطح غیر لغزش

یکی از مسائلی که خیلی حائز اهمیت می باشد سطح درونی وان و جکوزی است که باید کاملا غیر لغزش باشد تا در زمانی که  در درون وان و جکوزی می ایستید باعث لغزشتان نگردد و یا هنگام استفاده فرزندان دلبندتان دچار حادثه نگردند.

تجهیزاتی که قابلیت اضافه شدن به وان و جکوزی را دارند

  • شما می‌توانید با اضافه کردن چراغ‌هایی با رنگ‌های گوناگون، فضای وان خود را دلچسب تر کنید.
  • در برخی از مدل‌ها درون حوضچه، کنترل لمسی دیجیتال برای مدیریت راحت آن تعبیه شده است.
  • در وان و جکوزی‌های پرتابل می‌توان دقیقا تعداد جت و محل جت ار مشخص کرد. علاوه بر این با قابل تنظیم کردن جت‌ها، می‌توان جهت جریان آب را تعیین نمود.
  • می‌توانید با اضافه کردن یک ازن ژنراتور، ماده‌ی ضدعفونی را به صورت خودکار به درون وان تزریق کنید.

کلام پایانی

برای بررسی مقایسه و خرید انواع وان و جکوزی های خانگی می توانید به وبسایت سیوان لند به نشانی  www.sivsnland.com مراجعه کنید.

به این نوشته امتیاز دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *