خانه هوشمند | هوشمندسازی خانه با سیوان لند

همواره داشتن یک زندگی آسان و راحت از دغدغه‌های افراد محسوب می‌شده و بشر از قرن‌ها پیش به دنبال یک زندگی راحت بوده. آن‌ها در این زمینه سعی و تلاش بسیاری کرده‌اند تا اینکه توانستند سیستم‌های هوشمند را اختراع و از آن در موارد مختلف استفاده کنند. به کارگیری از این وسایل در خانه‌ها، راحتی، آسایش، بهره وری انرژی و کنترل لوازم با یک برنامه را برای افراد به ارمغان می‌آورد. با ما باشید تا از مزیت‌های این سیستم‌ها بیشتر آگاه شوید.

به چه خانه هایی خانه هوشمند می‌گویند؟

سیستم های خانه هوشمند
سیستم های خانه هوشمند

خانه هوشمند، ساختمانی مدرن و تجهیز شده با به ­روزترین انواع تکنولوژی است که همه اجزا و لوازم برقی آن به وسیله یک سیستم مرکزی، یکپارچه شده و به شکلی دقیق و بدون نقص با هم کار می­کنند. در این ساختمان ها می­ توان هر اجزایی از خانه را به راحتی کنترل نمود حتی اگر کیلومترها از آن دور بود! می توان برای بخش‌های مختلف خانه هوشمند برنامه هایی از پیش تعیین شده داشت و یا در زمان هایی که افراد بیرون از خانه هستند بر بخش های مختلف خانه نظارت نمایند.

خانه هوشمند در حقیقت یک مجموعه کاملا  کنترل پذیر است که می­ تواند تا حدود زیادی با عادت­ های صاحبین خود هم مطابقت پیدا کند و مطابق با سبک زندگی آنها کنترل و برنامه ریزی شود.

زیر ساخت‌ها و کنترل کننده مرکزی خانه هوشمند

یک خانه هوشمند از بخش­هایی مستقل تشکیل شده که هر کدام وظایف مخصوص به خود را دارند و در ارتباط با یکدیگر و با کنترل کننده مرکزی، فضای کلی خانه را هدایت می نمایند. کنترل کننده­ های مرکزی در این نوع خانه ها در واقع قلب سیستم هوشمند خانه محسوب می­شوند و همه اجزای آن ها از طریق کنترل کننده ی مرکزی با هم در ارتباط بوده و همه فرمان ها به واسطه کنترل کننده مرکزی برای اجزای مختلف خانه ارسال می شود.

دستگاه مرکزی خانه مورد بحث ما اطلاعات را از تمام دستگاه­ های موجود در خانه دریافت کرده و همه چیز را در خانه کنترل می­‌نماید و از مهمترین اجزای آن به حساب می آید. جهت پیاده سازی خانه هوشمند باید در ابتدا، زیرساخت­ های لازم برای این امر را ایجاد نمود که غالباً این زیرساخت عبارتند از

  • كنترل هوشمند روشنایی
  • كنترل هوشمند دما
  • كنترل هوشمند پرده برقی
  • کنترل سیستم صوتی و تصویری
  • کنترل سیستم اعلام حریق
  • کنترل سیستم حفاظتی و امنیتی
  • کنترل سیستم تغذیه گیاهان و حیوانات
سیستم های تصویری خانه هوشمند
سیستم های تصویری خانه هوشمند

 

مزایای خانه هوشمند

داشتن یک خانه هوشمند یعنی بتوانید کنترل تمام اجزای خانه را در دست داشته باشید و برنامه های زیادی را با زحمت کمتر و دقت بیشتر در ساختمان خود پیاده نمایید. ساختمانی که حتی در صورت نبود صاحب خانه و ساکنین آن، می ­تواند بخش ها و شرایط مختلف محیط مانند: روشنایی، دما و رطوبت هوای اتاق ها، وضعیت قفل درب‌ها، و انواع ورود و خروج­ها را کنترل کرده و هر نوع رویدادی در خانه را به صاحب خود اطلاع دهد و او نیز می تواند ازهرنقطه، تمام ساختمان خود را به راحتی مدیریت کند. از دیگر مزایای هوشمند سازی ساختمان به موارد زیر می­توان اشاره نمود :

  • رفاه و آسایش ساکنین خانه
  • کاربری آسان انواع وسایل
  • زیبایی منحصربه­فرد
  • صرفه جویی و بهینه سازی در مصرف انرژی
  • افزایش طول عمر تجهیزات
  • مدیریت و کنترل بر تمام قسمتهای ساختمان
  • ایمنی و امنیت بالا
  • افزایش چشمگیر ارزش ملک

امنیت و آرمش در خانه هوشمند

طراحی و اجرای انواع خانه‌ هوشمند با هدف ایجاد آسایش و امنیت برای افراد به سرعت در حال توسعه می باشند. شرکت های بزرگ ساختمانی امروزه تکنیک‌های مختلفی برای اتوماسیون این ساختمان ها به کار گرفته‌ و علاوه بر ایجاد آسایش و امنیت مضاعف درخانه، به بهینه‌ سازی مصرف انرژی و صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های نگهداری ساختمان نیز توجه شایانی ‌می‌نمایند.

سیستم‌های به کار برده شده در ساختمان های مورد بحث، علاوه بر افراد معمولی می ­تواند در بهبود کیفیت زندگی افراد سالمند و معمولین نیز کمک قابل توجهی نموده و یک ایده عالی برای ساده کردن زندگی این افراد باشد. از دیگر مزایای خانه هوشمند برای بالا بردن امنیت و آرامش در خانه هوشمند می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارسال اطلاعات کنترل زمان ورود و خروج کودکان به تلفن همراه والدین در هنگام عدم حضور آن ها
  • کنترل هوشمند میزان نور و روشنایی و طراحی هوشمند نورپردازی، موسیقی، سرمایش و گرمایش برای هر اتاق متناسب با شرایط کاربری آن اتاق
  • خاموش و روشن کنترل چراغ­ها و تجهیزات و دستگاه­های مختلف، فقط با یک کنترل از راه دور
  • امکان تغییر سیستم، همزمان با تغییر نیازهای ساکنین، سن افراد و کاربری اتاقها در کمترین زمان و بدون هزینه های اضافی

سیستم نورپردازی خانه هوشمند 

هوشمند سازی ساختمان توسط شرکت‌های هوشمند سازی

شرکت­های ساختمانی با ایجاد راهکارهایی مشخص، اقدام به طراحی و اجرای ساختمان هوشمند می نمایند، راهکارهایی نظیر:

  • کنترل از راه دور  (کنترل تمام ابزار و لوازم خانه به وسیله تلفن همراه خارج از خانه)
  • امکان شخصی سازی سناریو  (طراحی و اجرای سناریوهای مختلف مطابق
  • سلیقه و عادات روزانه ساکنین خانه هوشمند)
  • بهینه سازی مصرف انرژی با به کارگیری تکنولوژی و تجهیزات هوشمند

معرفی برندهای که به تولید محصولات خانه هوشمند می پردازند

برندهای مختلفی در بازار جهانی به تولید محصولات هوشمند می پردازند و به رقابت با یکدیگر پرداخته اند تا بتوانند نظر مشتریان را هر چه بیشتر به خود جلب نمایند و از میان تمامی برندهای موجود، می­توان بهترین­ها را به ترتیب، اینگونه معرفی نمود:

  • تولید کننده و برند ABB که یکی از برندهای معروف و از تولید کننده­های تجهیزات برقی می باشد و در زمینه هوشمندسازی ساختمان ها نیز فعالیت گسترده ای دارند و کیفیت محصولات تولیدی این برند سوئیسی سبب شده تا در رده بندی برتر برند خانه هوشمند قرار گیرد.
  • خانه هوشمند Zennio یک شرکت تاسیس شده در اسپانیا می باشد و در بیش از 80 کشور دیگر دنیا فعالیت دارد،از جمله محصولاتی که توسط برند خانه هوشمند تولید می شود می توان به پرده های هوشمند، تجهیزات کنترل نور و روشنایی، تجهیزاتی برای سیستم سرمایشی و گرمایشی هوشمند و سنسورهای پیشرفته اشاره نمود.
  • خانه هوشمند یونیت در کشور ترکیه تاسیس شده و با 10 سال سابقه توانسته در رده برندهای برتر خانه هوشمند قرار بگیرد و محصولات خود را در بازار جهانی عرضه نماید. محصولات تولیدی این کمپانی شامل تجهیزات تابلویی و دیواری و صفحات نمایشگر لمسی می باشد.
  • خانه هوشمند سامسونگ به تولید محصولاتی مرتبط با هوشمند سازی ساختمان ها میپردازد که در بازار جهانی نیزعرضه شده اند و محصولات ارائه شده توسط برند سامسونگ برای خانه هوشمند شامل سنسورهای حرکتی و حرارتی، کیت­ها و هاب‌ها می باشد.

چرا خانه ها را هوشمند می‌کنیم؟

سیستم نورپردازی خانه هوشمند
سیستم نورپردازی خانه هوشمند

امروزه با پیشرف تکنولوژی و روی کار آمدن سیستم‌های مدرن برای راحتی افراد، بدیهی است که ما هم در این دنیای مدرن از این سیستم‌ها استفاده کنیم. اگرچه قیمت برخی از این تجهیزات و سیستم‌ها بسیار زیاد است اما در عین حال آرامش و آسایش شما را به دنبال خواهد داشت.

گاه حتی با کمی هزینه می‌توان از این سیستم‌ها بهره گرفت. سیوان لند این بستر را برای مشتریان خود فراهم کرده تا با برخورداری از تخفیف، محصولی با کیفیت را برای آرامش هرچه بیشتر خود خریداری کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد این محصولات به سیوان لند مراجعه کنید.

سخن پایانی

شاید به نظر برسد که هوشمند سازی ساختمان بخشی از یک زندگی لوکس محسوب می‌شود؛ اما امروزه با پیشرفت فناوری، داشتن تجهیزات هوشمند در خانه به بخش مهمی از زندگی تبدیل شده است و خانه هوشمند نه تنها یک حرکت لوکس و لاکچری نیست بلکه فرایندی است که همه دیر یا زود برای ساده کردن زندگی، افزایش امنیت و صرفه جویی در انرژی به آن متوسل خواهند شد. اگر شما هم می‌خواهید خانه‌یخود را به محلی برای آرامش خود تبدیل کنید می‌توانید با خرید تاسیسات هوشمند از سیوان لند این کار را انجام دهید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *