معرفی جدیدترین مدل کمد دیواری + بررسی انواع کمد دیواری

وجود کمد دیواری در خانه‌های امروزی یکی از واجبات احساس می‌شود. این تجهیزات در کنار کاربردی که برای جا دادن وسایل دارد، از لحاظ جنبه زیبایی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد. با روی کار آمدن متریال‌های مختلف، شاهد انواع مدل کمد دیواری شیک و جادار هستیم. در ادامه این مقاله انواع کمد دیواری جدید و مدرن چه از نظر متریال و چه از نظر نوع درب را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

انواع کمد دیواری بر اساس نوع درب

کمد دیواری رختخواب

انواع کمد دیواری جدید را می‌توان بر اساس نوع درب آن‌ها به صورت زیر دسته بندی کرد.

کمد دیواری ریلی

مزیت برتر این نوع کمدها نسبت به سایر مدل درب‌های کمد این است که برای فضاهای کوچک که جای چندانی برای باز کردن درب کمد وجود ندارد، بسیار مناسب هستند. درب این کمد دیواری‌ها همان‌طور که از اسمشان پیداست برروی یک ریل حرکت می‌کند. این کمدها یکی از انواع کمد دیواری جدید است که با سبک ساده و مینیمال طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌ها هم‌خوانی خوبی دارد. 

کمد دیواری ریلی

چون در کمد دیواری‌های ریلی دست سازنده باز است که کمد‌های عریض‌تری بسازد، فضای داخلی کمد را می‌توان بسیار بهینه‌تر طراحی کرد، به طوری که جای بیشتری برای جا دادن وسایل در آن باشد. فضای داخلی این کمدها را می‌توان ترکیبی از کشو، رگال آویز لباس و آویز شلوار کار کرد. از این کمدها حتی در اتاق خواب و به عنوان کمد دیواری رختخواب نیز می‌توان استفاده کرد.

کمد دیواری لولایی

درب کمد دیواری لولایی، مانند درب‌هایی معمولی بر روی لولا باز و بسته می‌شود. در این نوع محصول چون عرض درب‌ها محدود است، فضای داخل کمد نیز به قسمت‌های کوچک‌تری تقسیم می‌شود. درب لولایی بیشتر مناسب کمد دیواری اتاق خواب است. اما اگر با درب شیشه‌ای کار شود، می‌توان از آن در پذیرایی به عنوان بوفه برای قرار دادن ظروف آنتیک یا وسایل تزئینی نیز استفاده کرد.

کمد دیواری مدرن

کمد دیواری ترکیبی ریلی-لولایی

کمد دیواری ترکیبی یا آکاردئونی یک مدل از کمدهای دیواری مدرن است که درب‌ها با لولا باز می‌شوند، اما بالا و پایین آن‌ها درون ریل قرار گرفته است. این کار باعث می‌شود که درب‌ها هنگام باز شدن در کنار هم قرار بگیرند و فضای کمتری اشغال کنند. کمد با درب ریلی را می‌‌توان جزو انواع کمدهای دیواری شیک و جادار دانست. کمد دیواری آکاردئونی معمولا متشکل از پانل‌هایی از جنس وینیل یا پی وی سی و یا حتی از شیشه مات هستند. عرض این ضانل‌ها کم است و هنگام باز شدن شیبه آکاردئون در کنار هم در یک سمت کمد جمع می‌شوند.

کمد دیواری جدید اتاق خواب

کمد دیواری بدون درب

کمدهای دیواری بدون درب، جدیدترین مدل کمد دیواری است. از کمدهای دیواری بدون درب معمولا به عنوان کمد لباسی استفاده می‌شود و به همین ترتیب مناسب‌ترین محل برای استفاده از کمد دیواری بدون درب، در اتاق خواب است. کمدهای دیواری بدون درب را می‌توان به انواع مختلفی فضابندی کرد و جا برای رگال لباس، شلوار، کشو، جاکفشی و … در آن‌ها تعبیه کرد.

کمد دیواری جدید

انواع کمد دیواری بر اساس متریال

برخلاف گذشته که کمد دیواری‌ها عموما چوبی بودند، برای ساخت کمدهای دیواری جدید از متریال‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد. انواع متریال مورد استفاده برای ساخت کابینت عبارتند از ام دی اف، ممبران، هایگلاس، ملامینه، چوب، پلی اورتان (PU)، انزو و پی وی سی. در ادامه به توضیح هر کدام خواهیم پرداخت.

کمد دیواری ام دی اف

ام دی اف یکی از رایج‌ترین متریال‌ها برای ساخت وسایلی هم‌چون کمد، کابینت، جاکفشی و از این دست است. در کمدهای ام دی اف، بر روی ورق ام دی اف خام، روکشی ملامینه استفاده می‌شود. اما دلیل این‌که ام دی اف و ملامینه را دو دسته متریال جداگانه معرفی می‌کنیم این است که وقتی می‌گوییم کمد دیواری ملامینه منظور روکش ملامینه بر روی نئوپان است. اما در کمد ام دی اف، روکش ملامینه روی ام دی اف کار می‌شود.

کمدهای دیواری MDF از آن جهت پرطرفدار هستند که هم نسبت به کیفیتی که دارد، قیمت بسیار مناسبی هم دارد. و هم از نظر رنگ‌بندی، تنوع بسیار بالایی دارد. البته بد نیست به در همینجا به نقطه ضعف کمد ام دی اف هم اشاره کنیم، که در برابر رطوبت مقاومت نسبتا کمی دارند.

کمد دیواری هایگلاس

کمدهای دیواری هایگلاس تقریبا یک مدل کمد دیواری جدید است. کمد هایگلاس سطحی براق و صیقلی دارد. جنس این کمدهای دیواری به گونه‌ای است که لم جای دست و انگشتان سریع روی آن می‌ماند و پیداست، اما از آن طرف، به سادگی و با کشیدن یک دستمال می‌توان آن را تمیز کرد.

صفحات هایگلاس از ورق ام دی اف با روکش پلی گلاس ساخته می‌شوند. کمد هایگلاس یک نوع کمد دیواری مدرن و لوکس حساب می‌شود و ترکیب آن با درب‌های ریلی و بدون دستگیره طرفداران زیادی دارد. کمد  هایگلاس برای تمامی فضاها مناسب است و می‌توان از آن به عنوان کمدهای دیواری اتاق خواب، کمدهای دیواری پذیرایی، دفتر کار و … استفاده کرد.

کمد دیواری ممبران

صفحات ممبران که به آن‌ها وکیوم هم می‌گویند از پرس یک روکش پی وی سی ضدآب بر روی ام دی اف 16 میلی‌متری ساخته می‌شود. ممبران متریال مناسب برای سبک کلاسیک است. درب کمدهای دیواری‌ ممبران ممکن است طرحدار و منبت کاری شده باشد. این نوع از کمدها قیمت بیشتری نسبت به نمونه‌های نام‌برده دارد.

کمد دیواری ملامینه

همان طور که اشاره کردیم، ملامینه از ترکیب روکش ملامینه بر روی ورق نئوپان درست می‌شود. به همین دلیل هم کمدهای دیواری ملامینه نسبت به ام دی اف و هایگلاس و ممبران، کیفیت پایین‌تری دارد و قیمت آن هم کمتر است. کمد ملامینه مقاومت پایینی در برابر رطوبت دارد و نباید در معرض آن قرار بگیرد.

کمد دیواری چوبی

چوب یکی از قدیمی‌ترین و گران‌ترین متریال برای ساخت کم است و کمدهای دیواری چوبی جزو کمدهای لوکس حساب می‌شود. برای ساخت کمد چوبی می‌توان از چوب گردو که بسیار مقاوم و زیباست، و هم‌چنین چوب گیلاس، بلوط و افرا استفاده کرد.

کمد دیواری پلی اورتان

مدل کمد دیواری شیک و جادار

 

کمد دیواری پلی اورتان ساخته شده از ورق‌های ام دی اف با روکش چوب طبیعی و رنگ پلی اورتان است. کمد پلی اورتان کیفیت بالایی دارد و در برابر رطوبت، مواد شوینده و نور خورشید مقاوم است. سطح کمدهای دیواری پلی اورتان را می‌توان به راحتی با یک دستمال مرطوب تمیز کرد. این کمدها ضد آب هستند و آب به بدنه‌شان نفوذ نمی‌کند.

کمد دیواری انزو

کمدهای دیواری انزو نیز متشکل از یک صفحه ام دی اف هستند که یا با وکیوم پی وی سی روکش شده و یا با رنگ پلی اورتان. البته کمد انزو برخلاف دو نوع کمد ممبران و پلی اورتان، از ورق‌های ام دی اف با ضخامت 25 میلی‌متری تشکیل شده است. ضخیم‌تر بودن ام دی اف این نوع کمد نسبت به سایر مدل‌ها، یکی از دلایل گرانی این نوع کمد است. 

کمد دیواری پی وی سی

کمد دیواری PVC از جنس پلاستیک فشرده است و معمولا در رنگ سفید تولید می‌شود. این نوع از کمدهای دیواری‌ چه در برابر نم‌زدگی و چه در برابر ضربه و خط و خش مقاومت بالایی دارند. همین امر هم باعث شده این کمدها برای شهرهای ساحلی که رطوبت بالایی دارند مناسب باشند. اما خب قیمت آن‌ها نسبت به سایر مدل‌ها به نسبت بالاتر است.

انواع کمدهای دیواری باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

یک کمد دیواری از آنجایی که به واسطه‌ی فضای خالی خود حجم کمی را اشغال می‌کند و یکی از مهم ترین بخش‌های یک خانه محسوب می‌شود. اما شاید برای شما هم سوال باشد که یک کمد خوب دیواری و استاندارد باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ در ادامه ویژگی‌های یک کمد دیواری مناسب را به شما معرفی خواهیم کرد.

کیفیت (جنس)

در گذشته برای ساخت کمدهای دیواری‌ از چوب استفاده می‌کردند و چوب یک متریال رایج برای ساخت این تجهیزات بود. این روند همچنان نیز ادامه دارد و در حال حاضر پس از فراگیری محصولات MDF، اغلب کمدهای دیواری‌ نیز با استفاده از چوب ساخته می‌شوند. هرکدام از این کمدها ممکن است با انواع مختلفی از چوب‌ها ساخته شوند که در نهایت می‌تواند در کیفیت محصول تاثیر گذار باشد. علاوه بر این، روکش‌هایی برای کمد دیواری در نظر گرفته می‌شود که با MDFهای ساده تفاوت دارد. قطعا هرچه جنس این روکش‌ها بهتر و مرغوب تر باشد، خیال شما از کارایی بیشتر کمدهای دیواری آسوده تر خواهد بود.

نوع کمد دیواری

نوع کمد دیواری می‌تواند نقش مهمی در کارایی آن داشته باشد. در حال حاضر کمدهای دیواری‌ را در مدل‌های ریلی، کشویی و کلاسیک طراحی و تولید می‌کنند. شما نیز باتوجه به میزان فضایی که برای کمدهای خود در خانه نیاز دارید، می‌توانید انواع مختلف کمدهای دیواری را خریداری کنید. درصورت انتخاب نادرست شما ممکن است که درب‌های کمد دیواری کلاسیک در خانه‌ی شما فضای زیادی را اشغال کرده و به سختی باز و بسته شوند.

فضای خالی کمدهای دیواری

میزان فضای خالی هر نوع از کمدهای دیواری‌ با دیگری تفاوت دارد. شاید شما فضایی که برای کمد‌های پذیرایی خود نیاز دارید، برای اتاق خواب خود نیاز نداشته باشید. به همین دلیل است که قبل از خرید کمدهای دیواری باید این مسئله را با خود روشن کنید که این محصولات را برای کجای خانه‌ی خود خریداری می‌کنید؟ اینکه عمق و ارتفاع یک کمد دیواری چه مقدار باشد، با میزان فضا و مساحت خانه‌ی شما رابطه‌ی مستقیمی دارد. شما با استفاده‌ی بهینه از فضای خالی کمدهای دیواری و جلوگیری از پرت رفتن فضای خالی آن می‌توانید سبب افزایش کارایی این تجهیزات شوید.

دستگیره‌ها

هرچند که دستگیره‌ها جزء کوچکی از کمدها به شمار می‌روند اما می‌توانند نقش مهمی در رضایت شما حین باز و بسته کردن درب‌ها داشته باشند. شکل ظاهری دستگیره‌ها، میزان استحکام و جنس بدنه‌ی آن‌ها می‌تواند در انتخاب انواع دستگیره‌ها نقش داشته باشد. درصورتی که این محصولات از کیفیت وجنس خوبی برخوردار نباشند و یا به درستی نصب نشوند، می‌توانند به مرور زمان شل شده و شبب نارضایتی شما شوند. یکی دیگر از نقش‌های دستگیره‌ها می‌توان به زیبایی کمد اشاره کرد. درواقع انتخاب ظاهر مناسب آن‌ها با جنس بدنه‌ی مناسب می‌تواند به زیبایی کمد شما بیفزاید.

امنیت کمدهای دیواری

شاید نتوان از کمدها برای نگهداری از اشیاء گران قیمت و با ارزش استفاده کرد، اما حفظ لوازم شخصی و جلوگیری از دسترسی غیر مجاز دیگران به وسایل شما می‌تواند نکته‌ی قابل توجهی باشد. معمولا اغلب کمدها را بدون داشتن هیچگونه قفلی می‌سازند. اما شما برای احتیاط بیشتر در زمان خرید نوع قفل دار آن‌ها را تهیه کنید.

امکانات اضافه

شاید یک کمد دیواری تنها محلی برای نگهداری لوازم شما باشد. اما این تجهیزات می‌توانند امکانات مازاد دیگری را نیز به شما ارئه دهند و استفاده از آن را برای شما لذت بخش کنند. یکی از این امکانات فضای قفسه بندی شده برای قرار دادن وسایل است. علاوه بر این شما می‌توانید در انواع کمدهای دیواری‌ بسته به میزان فضای آزاد خود، از سیستم‌های روشنایی برای لباس‌های خود استفاده کنید تا به شما در انتخاب سریع تر لباس‌ها در نور کم کمک کند.

عکس کمد دیواری جدید

کمد دیواری جدیدکمد دیواری مدرنمدل کمد دیواری جدیدمدل کمد دیواری شیک و جادارعکس کمد دیواری جدید

جمع بندی

کمدهای دیواری یک جزء جدا نشدنی برای تمام خانه‌هاست. کمدها را بر اساس محلی که قرار است نصب شوند می‌توان در انواع مختلفی ساخت. درب کمدهای دیواری‌ می‌توان به صورت ریلی، لولایی، آکاردئونی باشد و حتی می‌توان آن‌ها را بدون درب ساخت. از متریال‌های مورد استفاده برای ساخت کمد نیز می‌توان به MDF، هایگلاس، ممبران، ملامینه، چوبی، پلی اورتان، انزو و PVC اشاره کرد.

کمد دیواری جدید اتاق خواب
کمد دیواری جدید اتاق خواب
کمد دیواری جدید
کمد دیواری جدید
کمد دیواری مدرن
کمد دیواری مدرن
مدل کمد دیواری چند منظوره
مدل کمد دیواری چند منظوره
مدل کمد دیواری شیک و جادار
مدل کمد دیواری شیک و جادار
3/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *