بررسی انواع ارور پکیج ایران رادیاتور، علت و نحوه رفع آن‌ها

ارور پکیج ایران رادیاتور، پیامی است که دستگاه برای اطلاع شما از بروز مشکل به نمایش می‌گذارد. در این مقاله جامع، با انواع خطاهای رایج مدل‌های آنالوگ و دیجیتال پکیج ایران رادیاتور آشنا می‌شوید. و یاد می‌گیرید که علت بروز هر خطا چیست و در صورت امکان، خودتان اقدامات اولیه رفع مشکل را انجام دهید. 

همچنین نکات مهمی را برای پیشگیری از بروز خطا و افزایش طول عمر پکیج ایران رادیاتور فرا خواهید گرفت. با مطالعه این مقاله، آمادگی بیشتری برای مواجهه با مشکلات احتمالی پکیج خود و رفع به موقع آن‌ها خواهید داشت. در صورت تمایل به خرید یا اطلاع از قیمت پکیج، می‌توانید به سیوان لند مراجعه کنید.

اهمیت آشنایی با ارور پکیج ایران رادیاتور

ارور پکیج ایران رادیاتور
ارور پکیج ایران رادیاتور

سیستم پکیج ایران رادیاتور دارای سنسورها و قطعات الکترونیکی هوشمندی است که در صورت بروز هرگونه مشکل فنی، با نمایش یک کد خطا یا روشن کردن چراغ اخطار، شما را از وضعیت دستگاه آگاه می‌سازد. با داشتن دانش اولیه درباره معنی هر کد خطا و روش ‌های عیب‌یابی آن، می‌توانید در بسیاری موارد به صورت مستقل نسبت به رفع مشکل اقدام نموده و از مراجعه بلافاصله

درک سیستم نمایش خطای پکیج ایران رادیاتور

نحوه نمایش ارور پکیج ایران رادیاتور، بسته به دیجیتال یا آنالوگ بودن پکیج متفاوت است، که در ادامه با نحوه نمایش خطا در هر سیستم آشنا می‌شویم:

مدل‌های آنالوگ:

در مدل‌های آنالوگ پکیج ایران رادیاتور، خطاها به صورت روشن شدن و یا چشمک زدن چراغ‌‌های LED نارنجی رنگی که جلوی اعداد 30، 40، 50، 60، 70 و 80 قرار دارند، نمایش داده می‌شوند. ترکیب روشن بودن این چراغ‌ها، هرکدام نشانگر یک کد خطای خاص می‌باشد. به عنوان مثال، روشن بودن همزمان چراغ ‌های 40 و 70 نشان دهنده خطای E40 است.

مدل‌های دیجیتال:

خطاهای پکیج ایران رادیاتور در مدل‌های دیجیتال، بر روی یک صفحه نمایشگر LCD نمایش داده می‌شود، که این کدهای خطا به صورت ترکیبی از اعداد و حروف هستند. کدهای خطا معمولا با حرف E شروع شده و به دنبال آن یک عدد دو رقمی‌قرار می‌گیرد (مانند E21). هر کد خطا نشان دهنده یک مشکل خاص در عملکرد دستگاه می‌باشد.

در ادامه این مقاله به معرفی لیست کاملی از ارور پکیج ایران رادیاتور در هر دو مدل آنالوگ و دیجیتال خواهیم پرداخت.

لیست کامل خطاهای پکیج ایران رادیاتور

آشنایی با انواع خطاهای پکیج ایران رادیاتور و معنی آن‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا با دقت بیشتر نسبت به عیب‌یابی اقدام نمایید. در این قسمت لیستی از ارور پکیج ایران رادیاتور به همراه توضیح در مورد علت ایجاد آن و راهکارهای اولیه رفع مشکل ارائه شده است. توجه داشته باشید که این راهکارها تنها برای رفع ایرادات ساده مناسب است.

ارور پکیج ایران رادیاتور
ارور پکیج ایران رادیاتور

خطاهای مربوط به احتراق و دودکش

E10: فعال شدن حسگر دود (مدل دیجیتال)

  • علت: این خطا زمانی رخ می‌دهد که حسگر دود نسبت به وجود آلاینده یا نقص در روند خروج دود حساسیت نشان دهد.
  • راهکار اولیه: برای حل کردن این ارور پکیج ایران رادیاتور، ابتدا مسیر دودکش و کلاهک آن بررسی کنید که گرفتگی نداشته باشد. اطمینان حاصل نمایید که دودکش به خوبی محکم و در محل خود قرار گرفته است. در صورت برطرف نشد خطا با سرویس‌کار مجاز تماس بگیرید.

E50 (مدل آنالوگ) / انسداد مسیر دود یا خرابی فن (مدل دیجیتال)

  • علت: این ارور پکیج ایران رادیاتور می‌تواند ناشی از مسدود شدن مسیر دودکش، خرابی فن پکیج یا قطع شدن سیم‌‌های مربوط به فن باشد.
  • راهکار اولیه: مسیر دودکش را از نظر گرفتگی بررسی کنید. اطمینان حاصل نمایید که فن به درستی کار می‌کند و صدا دارد.

خطاهای مربوط به سیستم گردش آب

E21 (مدل دیجیتال) / افت فشار آب

  • علت: این خطا زمانی نمایش داده می‌شود که فشار آب گرمایش به حداقل مقدار مجاز برسد.
  • راهکار اولیه: شیر پرکن پکیج را باز کنید تا فشار آب به حد استاندارد (معمولا بین 1 تا 2 بار) برسد. اگر با باز کردن شیر پرکن فشار افزایش نمی‌یابد، احتمالا یا لوله کشی مشکل دارد یا آب ساختمان قطع است.

E40 (مدل آنالوگ) / خرابی پمپ و یا هواگرفتگی مدار (مدل دیجیتال)

  • علت: این ارور پکیج ایران رادیاتور می‌تواند ناشی از خرابی پمپ گردش آب، هواگرفتگی رادیاتورها یا مسدود بودن مسیر گردش آب باشد.
  • راهکار اولیه: ابتدا سیستم را از نظر هواگرفتگی بررسی کنید و با شیرهای هواگیری نصب‌شده روی رادیاتورها، هوای داخل آن‌ها را خارج کنید. اطمینان حاصل نمایید که پمپ صدا دارد و کار می‌کند. در صورت برطرف نشد خطا با سرویسکار مجاز تماس بگیرید.

E70 (مدل آنالوگ و دیجیتال): خرابی شیر سه راهه

  • علت: شیر سه راهه قطعه‌ای است که مسیر جریان آب گرم را بین مدار گرمایش و آب گرم مصرفی تغییر می‌دهد. خرابی این شیر می‌تواند منجر به بروز خطای E70 شود.
  • راهکار اولیه: در صورتی‌که تجربه کار فنی دارید، می‌توانید عملکرد شیر سه راهه را از نظر گرفتگی یا صدای غیر عادی بررسی کنید. اما به طور کلی تعویض این قطعه تخصصی بوده و بهتر است آن را به سرویس‌کار بسپارید.
ارور پکیج ایران رادیاتور
ارور پکیج ایران رادیاتور

خطاهای مربوط به سیستم گرمایش

E30 (مدل دیجیتال): خرابی ترموستات اتاق

  • علت: ترموستات اتاق وظیفه کنترل دمای محیط را بر عهده دارد. خرابی ترموستات می‌تواند منجر به ارسال سیگنال اشتباه به پکیج و بروز خطا شود.
  • راهکار اولیه: باتری‌‌های ترموستات اتاق را بررسی کنید و در صورت نیاز آن‌ها را تعویض نمایید. همچنین می‌توانید ترموستات را در حالت دستی قرار داده و فرمان مستقیم به پکیج برای روشن و خاموش شدن بدهید. 

E60 (مدل آنالوگ و دیجیتال): یخ‌زدگی سیستم

  • علت: این خطای پکیج ایران رادیاتور زمانی رخ می‌دهد که دمای آب داخل مدار گرمایش به زیر صفر درجه سانتی‌گراد برسد و خطر یخ‌زدگی لوله‌‌ها و قطعات وجود داشته باشد.
  • راهکار اولیه: به‌خصوص در مناطق سردسیر، بستن شیر پرکن پکیج در زمان خالی بودن ساختمان از سکنه اشتباه رایجی است. اطمینان حاصل نمایید که شیر پرکن باز است تا گردش آب در مدار گرمایش وجود داشته باشد. همچنین می‌توانید از ضدیخ برای محافظت از سیستم در برابر یخ‌زدگی استفاده کنید. در صورت یخ‌زدگی و ترکیدن لوله‌‌ها با سرویس‌کار پکیج ایران رادیاتور تماس بگیرید.

E80 (مدل آنالوگ و دیجیتال): بالا رفتن بیش از حد دمای آب

  • علت: این خطا نشان دهنده بالا رفتن بیش از حد مجاز دمای آب در مدار گرمایش است که می‌تواند ناشی از خرابی سنسور دما، رسوب‌گرفتگی مبدل اصلی یا کمبود آب در سیستم باشد.
  • راهکار اولیه: ابتدا اطمینان حاصل نمایید که فشار آب گرمایش در حد استاندارد قرار دارد. سیستم را از نظر نشتی بررسی کنید. در صورت امکان شیر هواگیری پکیج را برای خروج احتمالی هوای داخل پمپ باز کنید. توجه داشته باشید که رسوب‌زدایی مبدل اصلی و تعویض سنسور دما نیاز به تخصص دارد و بهتر است آن را به سرویس‌کار بسپارید.

خطاهای مربوط به آب گرم مصرفی

E51 (مدل دیجیتال) / خرابی سنسور آب گرم (مدل آنالوگ)

  • علت: این ارور پکیج ایران رادیاتور نشان‌دهنده خرابی سنسور تشخیص دمای آب گرم مصرفی می‌باشد.
  • راهکار اولیه: در صورت آشنایی با نحوه انجام این کار، می‌توانید سیم‌‌های متصل به سنسور را از نظر قطعی بررسی کنید.

E71 (مدل دیجیتال): خرابی شیر برقی مسیر آب گرم

  • علت: علت این خطا، خرابی شیر برقی مسیر آب گرم است که وظیفه کنترل جریان آب به مبدل ثانویه را بر عهده دارد.
  • راهکار اولیه: برای برطرف کردن این ارور پکیج ایران رادیاتور می‌توانید از طریق اهم متر عملکرد شیر برقی را بررسی کنید. اما به طور کلی تعویض این قطعه تخصصی بوده و بهتر است با سرویسکار مجاز تماس بگیرید.

همانطور که مشاهده کردید، در این بخش لیستی از خطاهای رایج پکیج ایران رادیاتور به همراه علل احتمالی بروز آن‌ها و راهکارهای اولیه رفع مشکل ارائه شد. با این حال، به خاطر داشته باشید که این راهکارها تنها برای رفع ایرادات ساده مناسب هستند. 

ارور پکیج ایران رادیاتور
ارور پکیج ایران رادیاتور

نکات مهم برای پیشگیری از بروز خطا در پکیج ایران رادیاتور

پیشگیری همیشه بهتر از درمان است! با رعایت نکات زیر می‌توانید طول عمر پکیج ایران رادیاتور خود را افزایش داده و از بروز بسیاری از خطاهای احتمالی جلوگیری کنید:

سرویس پکیج

انجام سرویس دوره‌ای و بازدید تخصصی پکیج توسط سرویس‌کار را جدی بگیرید. این کار معمولا سالیانه یکبار توصیه می‌شود و در آن موارد زیر انجام می‌پذیرد:

  • بررسی و تنظیم فشار آب گرمایش
  • رسوب‌زدایی مبدل اصلی و مبدل ثانویه (در صورت نیاز)
  • کنترل عملکرد قطعات مختلف پکیج
  • بررسی دودکش و اطمینان از عدم گرفتگی آن
  • هواگیری رادیاتورها: وجود هوا داخل رادیاتورها راندمان گرمایش آن‌ها را کاهش داده و می‌تواند باعث ایجاد صدای ناخوشایند شود. به صورت دوره‌ای و به خصوص در ابتدای فصل سرما با استفاده از شیرهای هواگیری نصب شده روی رادیاتورها، هوای داخل آن‌ها را خارج کنید.
  • کنترل فشار آب: فشار آب گرمایش باید در حد استاندارد (معمولا بین 1 تا 2 بار) قرار داشته باشد. کاهش فشار آب می‌تواند باعث بروز خطای E21 شود. در صورت کاهش فشار با باز کردن شیر پرکن پکیج، فشار آب را تنظیم نمایید.
  • استفاده از محافظ برق: نوسانات برق می‌تواند باعث آسیب به برد الکترونیکی پکیج و ایجاد اختلال در عملکرد آن شود. برای جلوگیری از این موضوع استفاده از محافظ برق باکیفیت را توصیه می‌کنیم.

با رعایت این نکات ساده می‌توانید تا حد زیادی از بروز مشکلات جدی و هزینه‌های تعمیر پکیج ایران رادیاتور جلوگیری کنید. فراموش نکنید که سرویس دوره‌ای پکیج نقش مهمی‌در حفظ سلامت و راندمان آن دارد.

نتیجه‌‌گیری

آشنایی با انواع ارور پکیج ایران رادیاتور به شما این امکان را می‌دهد تا در صورت بروز مشکل، با دقت بیشتر نسبت به عیب یابی اقدام نمایید. همچنین رعایت نکات پیشگیرانه می‌تواند از بروز بسیاری از این خطاها جلوگیری کند. به خاطر داشته باشید که در صورت پیچیدگی مشکل و نیاز به تعویض قطعه، این کار را به افراد متخصص بسپارید. امیدواریم این راهنمای جامع برای شما مفید بوده باشد.

به این نوشته امتیاز دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *