انواع سنگ نما داخل خانه | بررسی سنگ های مناسب طراحی داخلی

برخی از سنگ‌ها جهت استفاده در طراحی داخلی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند که دارای ویژگی‌های منحصر به فرد این پروژه هستند. سنگ نما داخل خانه از مصالح محبوب و زیبایی هستند که جهت طراحی‌ها با سبک‌های گوناگون تولید می‌شوند. این سنگ‌ها به دلیل استحکام بالا و زیبایی، همواره مورد توجه معماران و طراحان داخلی قرار داشته. از آنجایی که طراحی داخلی ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است، پس در زمان خرید سنگ نما داخل خانه حتما زیبایی را در نظر داشته باشید.

البته برای طراحی داخلی ساختمان از متریا‌ل‌های گوناگونی استفاده می‌شود که سنگ‌ها یکی از رایج ترین نوع آن هستند که در ادامه به انواع سنگ‌های مورد استفاده در این بخش اشاره خواهیم کرد.

قیمت سیمان
قیمت سنگ نما
قیمت بلوک هبلکس
قیمت آجر

چرا از سنگ برای طراحی داخلی استفاده می‌کنند؟

سنگ نما داخل خانه
سنگ نما داخل خانه

سنگ‌ها به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند، برای طراحی داخل ساختمان بسیار مناسب هستند. از مهم ترین فاکتورهایی که سبب شده این مصالح را به عنوان سنگ نما داخل خانه استفاده کنند، استحکام و مقاومت بالای این مصالح در برابر شرایط جوی مختلف است. تقریبا اکثر سنگ‌ها در برابر نفوذ آب، ضربه، خط و خش، فشار، مواد اسیدی و قلیایی و حرارت، مقاوم هستند و به همین دلیل طول عمر بالایی دارند. یکی دیگر از دلایل انتخاب سنگ به عنوان متریال جهت طراحی داخلی، ثبات رنگ و کیفیت بالای این سنگ‌ها می‌باشد.

همچنین این محصولات دارای تنوع بالا در طرح و رنگ خود هستند و همین سبب شده تا بتوان در قسمت‌های مختلف نمای داخلی از سنگ نما داخل خانه استفاده کرد. این نوع سنگ‌ها از انعطاف بالایی برخوردارند و می‌توان به صورت ماشینی و دستی، آن‌ها را در نمای داخلی استفاده کنند.

ویژگی‌های سنگ نما داخل خانه با کیفیت

از سنگ‌های زیادی برای طراحی داخلی ساختمان‌ها استفاده می‌کنند، اما بازهم سنگ‌هایی انتخاب می‌شوند که ویژگی‌های خاصی داشته باشند. به عنوان نمونه سنگ مناسب برای طراحی خارجی، سنگ‌هایی هستند که در برابر شرایط مختلف آب و هوایی دوام و مقاومت بالایی داشته باشند. این درحالی است که بهترین سنگ نما داخل خانه سنگ‌هایی هستند که زیبایی در آن‌های بیشتر اهمیت دارد. از دیگر ویژگی‌های سنگ نما داخل خانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت حرارتی بالا
  • مقاومت در برابر نفوذ مواد غذایی و آب
  • مقاومت در برابر رطوبت
  • مقاومت بالا در برابر ضربه و خط و خش
  • طرح و رنگ مناسب با فضای ساختمان
  • تمیز کردن آسان
  • سهولت در نصب
  • طول عمر بالا
  • قیمت مناسب
  • در دسترس بودن مقدار کافی از سنگ نما داخل خانه

انواع سنگ‌های نما داخل خانه

سنگ‌هایی که در طراحی داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند، به نام سنگ‌های تزئینی نیز شهرت دارند. از سنگ‌های گوناگونی برای این کار استفاده می‌کنند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

سنگ نما داخل خانه مرمر

سنگ مرمر برای طراحی داخلی
سنگ مرمر برای طراحی داخلی

سنگ مرمریکی از رایج ترین سنگ‌هایی است که در طراحی‌های داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگرچه این سنگ‌ها قیمت بالایی دارند اما با زهم برخی از افراد انتخاب آن را ترجیح می‌دهند و برای ساخت وسایل دکوراتیو منزل خود و حتی ساخت دیوارها یا کفپوش‌های داخلی ساختمان از آن استفاده می‌کنند. سنگ‌های مرمری که به عنوان سنگ نما داخل خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، دارای رنگ‌های روشنی هستند که نور را منعکس می‌کنند. به همین دلیل است که می‌توانند نمای داخلی را تا حد زیادی شکیل و لوکس نشان می‌دهند.

سنگ نما داخل خانه مرمریت

سنگ‌های مرمریت نیز یکی دیگر از انواع سنگ نما داخل خانه به شمار می‌رود که ویژگی‌های مشابهی با سنگ‌های مرمر دارند. با این تفاوت که این سنگ‌ها نور را منعکس نمی‌کنند. اما در عوض از تنوع رنگی بالایی برخوردارند.

سنگ نما داخل خانه گرانیت

سنگ گرانيت برای طراحی داخلی
سنگ گرانيت برای طراحی داخلی

سنگ‌های گرانیت از مقامت بالایی در برابر ضربه و نفوذ آب برخوردارند. این سنگ‌ها قیمت بالایی دارند. اما ویژگی خوب آن‌ها این است که زیبایی منحصر به فردی دارند و در طرح‌های مختلفی وجود دارند که می‌توان در بخش‌های مختلف ساختمان از آن استفاده کرد.

سنگ نما داخل خانه تراورتن

اگرچه از سنگ تراورتن اغلب در نمای خارجی ساختمان‌ها استفاده می‌کنند، اما رنگ روشن این سنگ با مقاومت بالا و عمر طولانی، برای قسمت‌های مختلف داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. از نمونه‌های که در آن از سنگ تراورتن استفاده می‌کنند، کفپوش‌های داخل ساختمان، دیوارها، لوازم دکوراتیو و وسایل تزئینی می‌باشند.

سنگ نما داخل خانه آنتیک

این سنگ‌ها علاوه بر نمای داخلی، در نمای خارجی ساختمان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع سنگ تزئینی کوچک اغلب در کنار سنگ‌های دیگر مانند تراورتن، برای طراحی‌های داخلی یا خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سنگ نما داخل خانه پازل

سنگ پازل
سنگ پازل

سنگ‌های پازل یکی از انواع سنگ‌های آنتیک به شمار می‌رود که به طور برش خورده با طرح‌های متنوع در دسترس هستند. از سنگ‌های پازل در طراحی‌های دکوراسیون آشپزخانه و دیوارهای ورودی خانه‌ها استفاده می‌کنند. علاوه ب این در دیوارهای حیاط و بالکن نیز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

سنگ نما داخل خانه مالون

این سنگ‌ها نوعی سنگ چکش خورده و تراش خورده هستند که اغلب برای تزئین دیوارها مورد استفاده قرار می‌گیرند. سنگ نما داخل خانه مالون، به شکل مربع یا مستطیل‌های برش خورده یا تراشیده هستند که در دکوراسیون‌های داخلی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. لاوه بر این، از این سنگ‌ها برای نمای حیاط یا محوطه‌های داخلی به عنوان سنگ فرش، راه پله‌ها و جدول سازی نیز استفاده می‌کنند.

مزایا و معایب استفاده از سنگ نما داخل خانه

استفاده از این مصالح در طراحی‌های داخلی، از مزایای زیادی برخوردار است. سنگ نما داخل خانه علاوه بر طرح، رنگ زیبا و متنوع، استحکام و مقاومت بالایی برخوردارند. سنگ‌ها نسبت به سایر مصالح ساختمانی که در طراحی‌های داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند، طول عمر بالاتری دارند. علاوه بر این، مقاومت آن‌ها در برابر ضربه، خط و خش و مواد شیمیایی نیز ستودنی است.

به این وجود هیچ مصالحی بی عیب نیست و سنگ‌ها نیز دارای معایبی هستند. هزینه‌ی استفاده از سنگ‌ها در طراحی داخلی ساختمان از سایر مصالح بیشتر است و شاید این مورد برای برخی از افراد بسیار مهم و حائز اهمیت باشد. به همین دلیل است که برخی از مالک‌ها ترجیح می‌دهند تا از مصالح مشابه سنگ برای طراحی‌های داخلی استفاده کنند.

کلام پایانی

سنگ‌ها یکی از متریال‌های فوق العاده هستند که با مقاومت بی نظیر خود توانسته اند در هر قسمتی از ساختمان جایگاه خود را حفظ کنند. سنگ‌هایی که در نمای داخلی و خارجی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند باید دارای ویژگی‌های خاصی باشند تا بتوانند در شرایط مختلف دوام بیاورند و از بین نروند. این مصالح تمام ویژگی‌های لازم برای مقاومت در برابر شرایط جوی گوناگون را دارند و یکی از متریال‌های شگفت انگیز در صنعت ساختمان سازی به شمار می‌روند.

به این نوشته امتیاز دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *