بهترین کارخانه سیمان ایران کدام است؟ معرفی 5 کارخانه سیمان برتر کشور

ایران به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در تولید سیمان، از دیرباز تاریخچه‌ای پرافتخار در این صنعت داشته است. با وجود منابع غنی مواد اولیه، مانند آهک، تولید کنندگان سیمان در این کشور با ارائه محصولات با کیفیت و فناوری‌های نوین، از سطح بین‌المللی بهره‌برداری می‌کنند. در ایران کارخانجات سیمان متعددی وجود دارند که در این مقاله قصد معرفی بهترین کارخانه سیمان ایران را داریم.

بهترین کارخانه سیمان ایران

اولین کارخانه سیمانی که در ایران تاسیس شد، در سال 1311 توسط شرکت FLSmidth و در منطقه شهرری بود. که با گذشت زمان و افزایش تقاضا برای خرید سیمان، کارخانجات مختلفی در جای جای ایران تاسیس شدند تا جایی که امروز حدود 50 کارخانه سیمان در ایران وجود دارد. برخی از بهترین کارخانه‌های سیمان ایران عبارتند از:

سیمان فارس و خوزستان

سیمان فارس و خوزستان
سیمان فارس و خوزستان

شرکت سیمان فارس و خوزستان از ادغام دو شرکت سیمان فارس و سیمان درود به وجود آمده. شرکت سیمان فارس در سال 1326 در شیراز تاسیس و در سال 1334 به بهره‌برداری رسید. شرکت سیمان دورود نیز در سال 1338 تاسیس و یک سال پس از آن، به شرکت سیمان واگذار شد. با واگذاری سیمان دورود به فارس، این شرکت اسم خود را به سیمان فارس و خوزستان تغییر داد. 

رفته رفته ظرفیت تولیدی این شرکت افزایش پیدا کرد و امروزه می‌توان شرکت سیمان فارس و خوزستان را بزرگ‌ترین شرکت تولید سیمان در ایران دانست که بیش از 30% سیمان تولیدی در کشور سهم آن است و از این نظر بهترین کارخانه سیمان در ایران به شمار می‌رود. این شرکت تولیدکننده انواع مختلف سیمان پرتلند در تیپ‌ها و نوع‌های مختلف می‌باشد.

حتما بخوانید:  اسکوپ سنگ نما چیست؟ | انواع و روش های اجرای آن

سیمان تهران

سیمان تهران
سیمان تهران

شرکت سیمان تهران نیز از تولیدکنندگان قدیمی سیمان در کشور به شمار می‌رود که در سال 1332 تاسیس و در سال 1335 به بهره‌برداری رسید. ظرفیت تولید کارخانه سیمان تهران نیز به مرور زمان افزایش یافت و امروزه با ظرفیت تولید 13هزار تن سیمان در روز جزو بزرگ‌ترین کارخانه‌های سیمان کشور به شمار می‌رود و سهمی 7% از کل سیمان تولیدی در کشور را به خود اختصاص داده.

سیمان تهران نیز با تولید انواع مختلف سیمان پرتلند و سیمان سفید در لیست بهترین کارخانه سیمان ایران قرار می‌گیرد. و شما می‌توانید سیمان تهران را با کمترین قیمت بازار همراه با فاکتور رسمی و به صورت آنلاین از سیوان لند خریداری کنید. برای خرید سیمان تهران از سیوان لند کافی است به سایت مراجعه یا با کارشناسان بخش فروش تماس بگیرید.

سیمان آبیک

سیمان آبیک
سیمان آبیک

از دیگر کارخانه‌های برتر تولید سیمان در کشور، کارخانه سیمان آبیک است. این کارخانه به نسبت کارخانه‌های سیمان فارس و سیمان تهران سابقه فعالیت کمتری دارد، اما سیمان‌های تولیدی در آن جزو سیمان‌های پرطرفدار در کشور به شمار می‌روند. این کارخانه از تکنولوژی‌های روز بهره می‌گیرد تا آلودگی‌های زیست محیطی فرایند تولید خود را کاهش دهد و از انرژی به صورت بهینه استفاده کند.

شرکت آبیک نیز تولیدکننده سیمان‌های پرتلند تیپ 1، 2 و 5 و هم‌چنین سیمان‌های پرتلند بلین زیاد، پوزولانی و مرکب می‌باشد. تمامی سیمان‌های این کارخانه جزو سیمان‌های باکیفیت کشور محسوب می‌شوند و شما می‌توانید جهت خرید سیمان آبیک نیز از طریق سیوان لند اقدام کنید.

سیمان سپاهان

سیمان سپاهان
سیمان سپاهان

سیمان سپاهان نیز بهترین کارخانه سیمان ایران در استان اصفهان به شمار می‌رود که کارخانه آن از سال 1358 فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت با ظرفیت تولید 4 میلیون تنی خود جزو بزرگ‌ترین کارخانه‌های سیمان کشور محسوب می‌شود و تنها تولیدکننده سیمان سرباره‌ای در ایران می‌باشد. شرکت سیمان سپاهان 12 نوع مختلف از سیمان‌های پرتلند، پرتلند سرباره‌ای، آهکی، پوزولانی و مرکب را تولید و عرضه می‌کند.

حتما بخوانید:  بررسی کامل معایب چسب کاشی و سرامیک

سیمان ساوه

سیمان ساوه
سیمان ساوه

به عنوان آخرین مورد در لیست 5تایی بهترین کارخانه سیمان ایران، به معرفی سیمان ساوه می‌پردازیم. شرکت سیمان ساوه در استان مرکزی قرار دارد و فعالیت خود را در سال 1367 آغاز کرد. این کارخانه در ابتدا روزانه 500 تن سیمان سفید تولید می‌کرد. که سپس در سال 1386 با افزودن دو خط تولید جدید، تولید سیمان خاکستری را نیز آغاز کرد و ظرفیت تولید سیمان سفید را نیز افزایش داد. امروزه سیمان سفید ساوه با سفیدی بالای 91%  یکی از باکیفیت‌ترین سیمان‌های موجود در کشور است. 

جمع‌بندی

در این مقاله 5تا از بهترین کارخانه‌های سیمان کشور را به شما معرفی کردیم که شامل سیمان فارس، تهران، آبیک، سپاهان و ساوه بودند. شما می‌توانید سیمان تمامی این کارخانه‌ها را با بهترین قیمت و همراه با فاکتور رسمی از سیوان لند خریداری کنید و در محل پروژه تحویل بگیرید.

به این نوشته امتیاز دهید !
پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین کارخانه سیمان ایران
آخرین مطالب
پیمایش به بالا