بهترین قیمت سیمان در شیراز


قیمت سیمان

یکی از ارزشندترین ماده ای که نمی توان کاربردش را در صنعت ساختمان سازی کتمان شد، سیمان نام دارد که دارای انواع مختلفی است. سیمان در نقش اتصال دهنده و محکم کردن اجزای ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد.
یکی از مهم ترین اجزای بتن را می توان سیمان دانست که نه تنها در مراحل ساختمان سازی بلکه در فرایند ساخت، پل، سد، سازه های بتنی و … نیز بکار برده می شود. ساختار اصلی سیمان از مواد معدنی همچون: آهک، رس، ماسه، بوکسیت و کانی آهن می باشد.

مواد اولیه سیمان

چندین ماده دست به دست هم داده اند تا سیمان شکل بگیرد و می توان آنها را مواد اولیه سیمان دانست. این مواد عبارتند از: آهک، سیلیکا، آلومینا، مگنزیا، اکسید آهن، سولفات کلسیم، سولفور تری اکسید و آلکالین (نمک قلیایی) .
جدول زیر، درصد استفاده از مواد اصلی در ترکیب سیمان‌های معمولی را نمایش می‌دهد:

ماده درصد به کار رفته
آهک 60-65
سیلیکا 17-25
آلومینا 3-8
مگنزیا 1-3
اکسید آهن 0.5-6
سولفات کلسیم 0.-0.5
سولفور تری اکسید 1-3
آلکالین 0-1

بهترین قیمت سیمان در شیراز

نحوه ساخت سیمان

6 مرحله برای ساخت سیمان نیاز است که این مراحل شامل: استخراج مواد خام برای ساخت سیمان از معدن، آسیاب و مخلوط کردن، حرارت اولیه، حرارت مجدد در کوره، خنک سازی،بسته بندی و انتقال به انبار برای استفاده.

سیمان چه کاربردی دارد

از کاربردهای اصلی سیمان، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ساخت ملات برای گچ کاری، بنایی، بندکشی و غیره
  2. استفاده به عنوان درزگیر اتصالات زهکش‌ها و لوله‌ها
  3. مقاوم‌سازی سازه در برابر آب
  4. به کارگیری دربتن برای ساخت کف، سقف، نعل درگاه، تیر، پله، ستون و غیره
  5. ساخت سطوح سخت به منظور جلوگیری از آثار مخرب شیمیایی و دمایی
  6. ساخت لوله‌های پیش ساخته پایه‌ها و تیر حصار
  7. ساخت سازه‌های مهندسی نظیرپل، آبگذر، سد، تونل، فانوس دریایی و غیره
  8. اجرایفونداسیون، کف آببند، گذرگاه و غیره
  9. ساخت چاه، مخزن آب، زمین بازی، تیر چراغ برق، جاده و غیره
حتما بخوانید:  انواع سیمان | بررسی انواع سیمان

بهترین قیمت سیمان در شیراز

خواص فیزیکی سیمان چه هستند

انواع مختلفی از سیمان در ساخت سازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. وجه تمایز این سیمان‌ها، خواص فیزیکی آن‌‌ها است. برخی از پارامترهای کلیدی باعث کنترل کیفیت سیمان‌های مختلف می‌شوند. خواص فیزیکی سیمان‌های مناسب عبارت هستند از:

  • نرمی
  • سلامت
  • روانی
  • استحکام
  • حرارت هیدراتاسیون
  • افت حرارتی
  • چگالی توده ای
  • وزن مخصوص

خواص شیمیایی سیمان چه هستند

سنگ آهک (کلسیم)، ماسه یا رس (سیلیسیم)، بوکسیت (آلومینیوم)، کانی آهن، شیل، گچ، مارن، سرباره و اسلیت از مواد خام مورد استفاده برای ساخت سیمان هستند. آنالیز شیمیایی این مواد باعث آشنایی بهتر با خواص شیمیایی سیمان‌های مختلف می‌شود. در بخش‌ مربوط به اجزا تشکیل دهنده سیمان، به معرفی برخی از این خواص پرداختیم. در ادامه، خواص شیمیایی را با جزئیات بیشتری مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ویژگی سیمان مرغوب و باکیفیت چیست

هنگام اجرای یک پروژه، همیشه اولویت با استفاده از بهترین مصالح است. به همین دلیل، باید خواص سیمان‌های مورد استفاده را بررسی و کیفیت آن‌ها را کنترل کرد. در بخش قبلی، خواص فیزیکی و شیمیایی سیمان را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم. ویژگی‌های یک سیمان خوب با توجه به نیازهای پروژه تغییر می‌کند. با این وجود، از خواص زیر می‌توان به عنوان معیارهای کلی سیمان‌های خوب نام برد:

  • استحکام کافی برای بنایی
  • سختی و سفت شدن سریع
  • پلاستیسیته (روانی) مناسب
  • کارایی آسان
  • مقاومت خوب در برابر رطوبت

بهترین قیمت سیمان در شیراز

قیمت سیمان

باتوجه به آنکه سیمان از مواد مختلفی و در چندین مرحله تشکیل شده است، پس می توان به این نتیجه رسید که قیمت سیمان به عوامل مختلفی از جمله قیمت های دیگر ماده سازه این مصالح ساختمانی بستگی دارد.
برای مثال حتی با بالارفتن تعرفه حقوق و دستمزد کارگران، قیمت سیمان نیز افزایش خواهد یافت چرا که مراحل ساخت سیمان به وسیله کارگران طی می شود. همچنین افزایش قیمت هرکدام از مواد سازنده سیمان، به مثابه افزایش قیمت سیمان و بعد از آن افزایش قیمت بتن می باشد.

حتما بخوانید:  محاسبه قیمت تمام شده یک متر مربع دیوار بلوک سیمانی

بهترین قیمت سیمان در شیراز

دو عامل در زمان خرید سیمان بسیار حائز اهمیت است؛ اول کیفیت و دوم قیمت آن است که برای رعایت این دو عامل میبایست به چندین نکته توجه ویژه ای صورت پذیرد.
خرید از تولیدی و کارخانه های معتبر و بدون واسطه همان نکته ای بوده که به خرید سیمان مرغوب با قیمت مناسب منتهی می شود. حال که در این باره سخن گفته شد، جایز است که نحوه چگونگی رسیدن به ایین امر مهم را هم شرح دهیم.
قطعا راه حل در قرن بیست و یکم که تکنولوژی حرف اول را می زند، خرید از یک مرجع تخصصی خرید و فروش مصالح ساختمانی می باشد و به همین دلیل بهترین گزینه روی میز، سیوان لند به عنوان یک پلتفرم تخصصی خرید و فروش آنلاین مصالح و تجهیزات ساختمانی است.
برای مقایسه بهترین کارخانه های تولید و فروش سیمان، قیمت ها و مطالعه نظرات و تجربه دیگر کاربران به سایت www.sivanland.com  مراجعه فرمایید.

به این نوشته امتیاز دهید !
پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پیمایش به بالا