معرفی راهکارهایی برای خرید سیمان با قیمت مناسب

سیمان به عنوان پراستفاده‌ترین ماده در دنیا بعد از آب شناخته می‌شود و مهم‌ترین مصالح ساختمانی در دنیا است. از آن‌جا سیمان در ساختمان بسیار مورد استفاده است، قیمت آن هم بر قیمت تمام شده ساختمان بسیار تاثیرگذار خواهد بود. در نتیجه قیمت خرید سیمان برای ساختمان سازان حائز اهمیت است و باید به دنبال راهکارهایی برای خرید سیمان با قیمت مناسب بود.

راهکارهایی برای خرید سیمان با قیمت مناسب

وضعیت خرید و فروش سیمان در بازار ایران با مابقی مصالح کمی متفاوت است. در گذشته سیمان هم مثل همه مصالح به صورت آزاد به فروش می‌رفت؛ اما از آن‌جا که سهم عمده‌ای از سیمان تولیدی کارخانجات سیمان به دست دلالان می‌افتاد و آن‌ها با ایجاد اختلال در بازار، سیمان را با قیمت‌هایی بسیار بالاتر از قیمت درب کارخانه به فروش می‌رساندند، مسئولان در پی چاره‌جویی و رفع این مشکل، دستور به فروش سیمان از طریق بورس کالا دادند.

حال چند سالی است که کارخانه‌های سیمان موظفند سیمان‌های تولیدی خود را تنها از طریق بورس به فروش برسانند. با این که این امر از شدت افزایش قیمت سیمان به دست دلالان در بازار کاسته، اما هنوز هم دست آن‌ها به طور کامل از بازار سیمان قطع نشده و به دلیل برخی مشکلات و سختی‌های خرید سیمان از بورس، برخی افراد مجبور به تهیه آن در بازار آزاد می‌شوند. 

اگر به دنبال راهکارهایی برای خرید سیمان با قیمت مناسب هستید، دو راه پیش روی شماست: اول خرید مستقیم سیمان از بورس کالا؛ و دوم خرید سیمان از عاملان فروش

حتما بخوانید:  ضد یخ بتن چیست؟ | عملکرد، مزایا و معایب ضد یخ بتن

خرید سیمان از بورس کالا

خرید سیمان از بورس کالا
خرید سیمان از بورس کالا

پیش‌تر در مقاله‌ای به طور مفصل در مورد نحوه خرید سیمان از بورس کالا توضیح داده‌ایم. پس در این جا تنها اشاره کوتاهی به آن می‌کنیم. همان طور که در بالا گفتیم، سیمان به طور مستقیم تنها در بورس کالا ارائه می‌شود و خریداران آن اگر قصد خرید مستقیم سیمان از کارخانه را دارند، باید مراحل ثبت نام در بورس را طی کرده و زمانی که سیمان می‌خواهد در بورس عرضه شود، مقدار درخواستی و قیمت پیشنهادی خود که بر اساس قیمت پایه است را اعلام کنند و وارد رقابت برای خرید آن شوند.

از آن جا که خرید سیمان در بورس حالت رقابتی دارد، شاید برخی افراد موفق به خرید آن نشوند؛ به خصوص اگر می‌خواهند حجم پایین از سیمان را خریداری کنند. چون به طور کلی برای خرید سیمان از بورس یک حداقل حجم در نظر گرفته شده است. علاوه بر آن فرایند خرید سیمان از بورس برای برخی از افراد سخت است و به هر روی شاید موفق به انجام این کار نشوند. در این صورت یک راهکار دیگر برای خرید سیمان با قیمت مناسب وجود دارد.

خرید سیمان از عاملان فروش

خرید سیمان از سیوان لند
خرید سیمان از سیوان لند

به‌جز خرید سیمان از بورس دیگر راهکار برای خرید سیمان با قیمت مناسب، خرید آن از عاملان فروش و یا جاهایی است که سیمان آن‌ها دست اول به شمار می‌رود. به بیان دیگر، یعنی کسانی که خودشان به طور مستقیم سیمان را از طریق بورس از کارخانه خریداری کرده و بعد به دست مصرف کننده می‌رسانند.

در مقابل این افراد معمولا دلالان، واسطه‌ها، مصالح فروشان و حتی کامیون‌دارانی وجود دارند که سیمان‌ چندین دست بین آن‌ها چرخیده و چون هر کدام مبلغی را به عنوان سود فروش خود را روی آن کشیده‌اند، دست آخر قیمت سیمانی که به دست مصرف کننده می‌رسد با قیمت سیمان درب کارخانه بسیار متفاوت خواهد بود.

حتما بخوانید:  نمای ترکیبی سنگ و آجر | ویژگی‌ها و چگونگی اجرای آن

سیوان لند نیز یکی از عاملان فروش سیمان در کشور است که می‌توانید سیمان را با قیمت مناسب از آن خریداری کنید. سیوان لند به عنوان بازار آنلاین صنعت ساختمان فعالیت می‌کند و شما می‌توانید با ثبت نام در سایت به عنوان خریدار یا فروشنده، مصالح ساختمانی مورد نیاز خود را خریداری کرده یا بفروشید. 

علاوه بر آن، فروش سیمان نیز تخصص سیوان لند است. و سیوان لند با فعالیت به عنوان عامل فروش سیمان کارخانجات مختلف، سیمان را با مناسب‌ترین قیمت به فروش می‌رساند. نه تنها  قیمت انواع سیمان، از جمله قیمت سیمان آبیک، در سیوان لند کمترین قیمت بازار است؛ بلکه در هنگام خرید سیمان فاکتور رسمی صادر می‌شود و دیگر نیاز نیست که 10% مالیات خرید آن پرداخت شود. درنتیجه قیمت تمام شده آن برای خریدار بسیار کمتر از قیمت فروش سیمان توسط دلالان و واسطه‌ها خواهد بود.

جمع بندی

در این مقاله راهکارهایی برای خرید سیمان با قیمت مناسب به شما معرفی کردیم. که راهکار اول خرید مستقیم سیمان از بورس است و اگر موفق به انجام این کار نبودید، راهکار بعدی خرید سیمان از سیوان لند است.

به این نوشته امتیاز دهید !
پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهکارهایی برای خرید سیمان با قیمت مناسب
آخرین مطالب
پیمایش به بالا